بیش از ۵ هزار نفر در دور جدید مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) ثبت‌نام کردند که حدود ۲۰۰ نفر از آنها از اتباع خارجی هستند.

 ثبت‌نام ۵هزار نفر در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، ثبت نام مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) ویژه خواهران به پایان رسید. این مسابقات قرار است در هفته پایانی آذر برگزار شود.  مرتضی نجفی قدسی مسئول برگزاری مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) گفت: در این دوره از مسابقات، تعداد ۵ هزارو ۳۲۲ نفر از خواهران حافظ قرآن موفق به ثبت‌نام شدند که به‌ترتیب در رشته‌های حفظ کل ۷۷۶ نفر، حفظ بیست جزء ۸۷۷ نفر، حفظ ۱۰ جزء ۳۰۳۶ نفر، قرائت ۱۱۴ نفر و ترتیل قرآن‌کریم ۵۱۹ نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: بیشترین شرکت‌کنندگان از استان تهران با ۱۲۰۲ نفر و پس از آن استان اصفهان با ۱۰۲۶ نفر و سپس استان قم با ۶۴۶ نفر هستند و استان‌های قزوین با ۲۹۰ نفر و البرز با ۲۸۷ نفر، یزد با ۲۸۷ نفر، خراسان رضوی با ۲۷۶ نفر و استان مرکزی با ۲۷۶ نفر در رتبه های بعدی قرار دارند.

نجفی قدسی با بیان اینکه در دوازدهمین دوره مسابقات سراسری خواهران دارالقرآن امام علی(ع) تعداد ۴ هزارو ۴۶۰ نفر در مقطع سنی بالای ۱۶ سال و ۸۶۲ نفر در مقطع سنی زیر ۱۶ سال شرکت دارند، افزود: مسن‌ترین فرد شرکت‌کننده از استان فارس ۶۷ ساله در رشته حفظ بیست جزء و کوچکترین فرد شرکت‌کننده از استان قزوین، شش ساله در رشته حفظ ۱۰ جزء شرکت دارند.

وی افزود: در این دوره از مسابقات قرآنی خواهران، تعداد ۲۱۷ نفر از اتباع خارجی مقیم جمهوری اسلامی ایران شرکت دارند که به ترتیب از کشور افغانستان ۱۷۴ نفر، پاکستان ۱۷ نفر، عراق ۱۵ نفر، تاجیکستان ۷ نفر، لبنان ۲ نفر و هند ۲ نفر در این مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند.

نجفی قدسی گفت: مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) جنبه مردمی دارد و از هیچ بودجه دولتی استفاده نمی‌کند و وجه امتیاز آن با دیگر مسابقات قرآن آن است که در این مسابقات علاوه بر نفرات اول تا سوم در تمامی رشته‌ها، همه کسانی که حدنصاب نمرات را کسب کنند، مشمول دریافت جایزه می‌شوند و به طور معمول، بین ۶۵ تا ۷۵ درصد شرکت‌کنندگان حد نصاب نمرات را بدست می‌آورند و این مسابقات رضایت بیشتر شرکت‌کنندگان را در پی دارد.

وی در پایان اعلام کرد: زمان افتتاحیه مسابقات روز شنبه ۲۴ آذر از ساعت ۸ الی ۱۰ صبح در سالن همایش‌های مجتمع یاوران مهدی در جمکران قم است که با پیام یکی از مراجع عظام تقلید آغاز می‌شود. همچنین مراسم اختتامیه آن نیز صبح روز جمعه ۳۰ آذرماه در محل بیت شریف مرحوم علامه طباطبایی(ره) واقع در قم خیابان صفاییه کوچه ۲۱ برگزار خواهد شد و نفرات برتر، جوایز خود را از آیت‌الله نوری همدانی دریافت خواهند کرد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.