شهردار منتخب مشهد گفت: خواجه نظام امروز می‌تواند منبع الهام باشد و عملگرایی و احقاق قانون را به ما یادآور شود.

خواجه نظام‌الملک می‌تواند الهام‌بخش عملگرایی باشد
 
به گزارش قدس آنلاین ، محمدرضا کلایی صبح امروز در همایش هزاره خواجه نظام‌الملک طوسی که در محل آمفی‌تئاتر دانشکده علوم اداری دانشگاه فردوسی برگزار شد، بیان کرد: خواجه نظام‌الملک به عنوان نمادی از اندیشه خراسان، علاوه بر اهمیت در حوزه‌های سیاست می‌تواند برای ما الهام‌بخش هم باشد. از این جهت می‌تواند برای ما الهام‌بخش باشد که وابسته به مکتب خراسان است و این مکتب حرف‌های فراوانی برای ایران داشته و دارد. خراسان علاوه‌بر آنکه مهم بوده، در بسیاری از مواقع نجات‌بخش هم بوده است.
وی ادامه داد: در بسیاری از موارد که ایران در معرض انحطاط قرار گرفته، خراسان به ایران کمک کرده است. در دوران خلفای عباسی خراسان با کمک زبان فارسی توانست به یاری ایران بشتابد. خواجه نظام‌الملک سنت حکومت‌داری در ایران را به رشته تحریر درآورد، اما در زمانه بعد از او هم افرادی از دیار خراسان به کمک ایران شتافتند.
کلایی تصریح کرد: امروز خواجه نظام می تواند منبع الهام باشد و عملگرایی و احقاق قانون را به ما یادآور شود. عملگرابودن امروز به شدت در جامعه احساس می‌شود، اما اینکه چگونه این عملگرایی ترویج یابد وچگونه می‌تواند خراسان به ایران کمک کند؟ به نظر می‌رسد تاکید بر مفاهیم هویت ملی این مسیر را آغاز کند.
شهردار مشهد اظهار کرد: امروز برگزاری هزاره خواجه نظام‌الملک را به فال نیک می‌گیریم. بازنمایی مکتب خراسان و هویت ملی بسیار ارزشمند است. از نظر من شهروند مشهدی می تواند به هویت خود افتخار کند و بایستی این هویت را کشف کرد. 
کلایی تاکید کرد: من حتما به دنبال آن هستم که خیابانی به نام خواجه نظام‌المک داشته باشیم و این تنها نماد است. بایستی اندیشه منحصر به فردی برای پیشرفت داشته باشیم. برای مدیریت شهری، پارک دانشگاه نیاز داریم و گویی زمان اندک و ضرورت فراوان است. همه ما بایستی بر محوریت هویت ملی و نقش خراسان برای  نجات ایران تلاش کنیم.
منبع : ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.