گیلان- دکتر اسماعیل نور صالحی گفت: به همت تیم‌های نظارتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و با حکم مراجع قضایی، مطب یک پزشک متخلف و سرشناس در رشت تعطیل و تمامی ملزومات آن به نفع دولت ضبط شد.

تمامی ملزومات یک پزشک متخلف در رشت به نفع دولت ضبط شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی گیلان ،اسماعیل نور صالحی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار کرد: در پی بازدیدهای میدانی کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان و شکایات مردمی، مشخص شد یک پزشک عمومی با راه اندازی مرکز زیبایی غیر مجاز در رشت و انجام اعمال جراحی زیبایی و دخالت در کارهای تخصصی پزشکی با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته که نیاز به مجوز خاص دارند، سلامت شهروندان را به خطر می‌انداخت.

وی ادامه داد: در هفته‌های گذشته بخشی از این مرکز درمانی که دستگاه‌های مذکور در آن استقرار داشتند، با هماهنگی سازمان تعزیرات حکومتی پلمپ شد و پرونده این پزشک خاطی به محاکم قضایی ارجاع شد.

نورصالحی تصریح کرد: در حالی که هنوز تکلیف این پزشک خاطی در محاکم قضایی مشخص نشده بود و پرونده وی در حال رسیدگی بود، با شکایت مردمی باخبر شدیم نامبرده مجدداً در حال فعالیت و انجام اعمال جراحی در بخش‌های دیگر این مرکز است که با حضور کارشناسان نظارتی دانشگاه، این مرکز درمانی به طور کامل تعطیل و تمامی ملزومات آن ضبط شد و پزشک نامبرده به جریمه نقدی محکوم شد .

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطرنشان کرد: براساس آیین نامه‌های وزارت بهداشت، استفاده از هرگونه تجهیزات و دستگاه‌های غیر متعارف درمانی در مطب پزشکان ممنوع بوده و هیچ کس نمی‌تواند بدون داشتن تخصص و مجوزهای قانونی از این دستگاه‌ها برای درمان بیماران استفاده کند.

وی، از مردم خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی درمانی، سریعا موضوع را به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند و یا به صورت حضوری موضوع را به کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه گزارش دهند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.