خراسان شمالی- حجت الاسلام محمد صالحی نیا گفت: طرح قرآنی ۱۴۵۲ با هدف اعتلای فرهنگ حیات بخش قرآن و عترت در راستای طرح ملی نهضت حفظ قرآن کریم با همکاری کلیه دستگاه های فرهنگی و قرآنی کشور با محتوای حفظ و مفاهیم جزء ۳۰ قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در خراسان شمالی نیز برگزار می‌شود.

طرح قرآنی بشارت ۱۴۵۲ در استان برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی ،حجت الاسلام محمد صالحی نیا رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: طرح قرآنی بشارت ۱۴۵۲ با محتوای حفظ و مفاهیم جزء ۳۰ قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در استان برگزار می شود.

وی اظهار داشت :طرح قرآنی ۱۴۵۲ با هدف اعتلای فرهنگ حیات بخش قرآن و عترت در راستای طرح ملی نهضت حفظ قرآن کریم با همکاری کلیه دستگاه های فرهنگی و قرآنی کشور با محتوای حفظ و مفاهیم جزء ۳۰ قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در خراسان شمالی نیز برگزار می شود.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی افزود: این طرح با محوریت حفظ و مفاهیم جزء سی ام قرآن کریم در ۳ بخش، حفظ سوره‌های مبارکه «ناس تا زلزال»، حفظ سوره‌های مبارکه «طارق تا بینه» و حفظ سوره‌های مبارکه »نبأ تا بروج» برگزار می شود.

وی گفت: محدودیت سنی و جنسیتی در این طرح سراسری مطرح نیست و همگان می توانند برای ثبت نام در این طرح قرآنی بزرگ به سایت (beshaarat.ir) مراجعه کنند و علاوه بر استفاده از محتواهای آموزشی بارگزاری شده، در آزمون‌ها و مسابقات مختلف آن شرکت کرده و کسب امتیاز کرده و از جوایز این طرح بهره‌مند شوند.

حجت الاسلام صالحی نیا ادامه داد: به منظور استفاده حداکثری علاقمندان از برنامه‌های آموزشی، روزانه حداقل ۷ ساعت آموزش از شبکه‌های مختلف صدا و سیما از جمله هر شب ساعت ۲۰ از شبکه قرآن، پخش می‌شود و مؤسسات و مراکز قرآنی مردمی، کلاس‌های قرآنی موجود در مساجد و بقاع متبرکه با استفاده از مربیان باتجربه نیز خدمات آموزشی لازم را ارائه می کنند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌ها نیز می‌توانند از این ظرفیت مردمی جهت آموزش کارکنان و خانواده محترمشان بهره برداری کنند، بیان داشت: به منظور حضور میلیونی آحاد جامعه در این طرح، با همکاری و همراهی خیرین، واقفین و نهادها، در مجموع بیش از ۳۵ هزار جایزه به ارزش ۳۰ میلیلارد ریال در نظر گرفته شده است، که بر اساس جدول امتیازبندی به قید قرعه تقدیم منتخبین می شود.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در خاتمه گفت: آزمون حفظ هر سوره به صورت الکترونیکی و با استفاده از اپلیکیشن طرح برگزار می‌شود و آزمون ارزیابی عمومی حفظ جزء ۳۰ نیز به صورت گسترده همزمان با برگزاری آزمون سراسری سال ۹۷ در روز پنجشنبه ۹ اسفند برگزار می شود.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.