فرمانده‌کل سپاه گفت: در حوادثی مانند فتنه ۸۸‌، فتنه دی ۹۶ و فتنه مرداد امسال دشمن پشت صحنه حضور داشت و گروه‌های خود را حمایت کرد اما همه آن‌ها با شکست مواجه شد، چراکه ملت ایران می‌داند این برنامه‌ریزی‌ها توسط دشمن انجام می‌شود.

سرلشکر جعفری: دشمن پشت‌صحنه فتنه‌های دی ۹۶ و مرداد ۹۷ بود/ ملت ایران می‌داند این برنامه‌ریزی‌ها توسط دشمن انجام می‌شود

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، سرلشکر محمدعلی جعفری پیش از ظهر امروز در کنگره ملی سرداران و ۱۴۰۰ شهید فلاورجان با تبریک هفته وحدت، میلاد نبی اکرم (ص) و امام صادق (ع) و درود به روان پاک امام راحل، شهدای جمهوری اسلامی و به‌ویژه شهدای خط‌شکن فلاورجان اظهار داشت: از روح بلند امام راحل و شهدا استمداد می‌طلبیم که ما را در راه تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی یاری کنند.

وی ضمن تقدیر از برگزارکنندگان و حمایت‌کنندگان کنگره شهدای خط‌شکن شهرستان فلاورجان افزود: باید در این دوران حساس انقلاب اسلامی از شهیدان درس و عبرت گرفت، باید راه مقاومت و ایستادگی در برابر سختی‌ها، دفاع از اسلام و ارزش‌های اسلامی را از شهیدان آموخت و این مراسم‌ها می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بزرگداشت شهدا در شرایط حساس انقلاب اسلامی ارزش والایی دارد، رهبر معظم انقلاب نیز تعابیر بلندی از این حرکت دارند و می‌فرمایند این جلسات ادامه حرکت جهادی و ادامه شهادت است. مجالس یاد شهدا ادامه دهنده رسالت بزرگ حضرت زینب (س) و راه رساندن پیام شهدا به گوش جهانیان است.

سرلشکر جعفری تصریح کرد: براساس بیانات رهبر معظم انقلاب، یاد و نام شهدا باید روز به روز در جامعه ما رواج یابد و در این صورت مسئله شهادت در جامعه ما ماندگار می‌شود و در چنین جامعه‌ای دیگر شکست وجود ندارد، بنابراین این ارتباط مستقیم میان برگزاری یادواره شهدا و اهداف انقلاب اسلامی و سرنوشت این راه الهی است.

وی با اشاره به برگزاری کنگره شهدای خط‌شکن شهرستان فلاورجان اظهار داشت: در همه شهرستان‌ها کنگره‌های شهدا برگزار می‌شود، این شهرستان نیز یکی از شهرستان‌های نادری است که می‌شود از نقش شهیدانش یاد کرد، عنوان شهدای خط‌شکن در شهرستان فلاورجان به خوبی و با تناسب بسیار زیاد نام‌گذاری شده که حقیقتاً همین‌گونه است.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس در قرارگاه‌ها شاهد بودم که لشکرهای استان به‌ویژه لشکر ۸ نجف و لشکر ۱۴ به فرماندهی سردار شهید حاج احمد کاظمی دوش به دوش لشکر امام حسین (ع) که فرماندهی آن به عهده خرازی بود، از جلمه لشکرهای خط‌شکن بودند.

وی ادامه داد: در تمامی عملیات‌های سرنوشت‌ساز دوران دفاع‌مقدس نقش این لشکرها بسیار برجسته است و در لشکر ۸ نجف‌اشرف گردان‌های فلاورجان و نجف‌آباد بودند و نقش تعیین‌کننده‌ای در شکستن خط و دور زدن دشمن داشتند.

سرلشکر جعفری خاطرنشان کرد: حاج احمد کاظمی با هوشیاری خود از تنگه‌ای و با فاصله از خط مقدم تصمیم به‌دور زدن دشمن گرفت، در نهایت خط دشمن ساقط شد و در عملیات فتح المبین پیروزی کسب کردیم.

وی با بیان اینکه ویژگی شهادت و شجاعت برگرفته از مردم استان و شهرستان فلاورجان است، گفت: انتظار می‌رود مردم شهید پرور فلاورجان همانگونه که در دوران دفاع‌مقدس خط‌شکن و مقاوم بودند امروز نیز همان نقش را در برابر سختی‌ها و فشارها، جنگ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دشمن را داشته باشند.  

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب درباره کنگره شهدای قزوین گفت: فهم بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی و عمل به آن کار سختی است و باید منویات ایشان تکرار و توصیه شود و به آن عمل کنیم؛ ایشان می‌فرمایند «شهدا مایه حیات معنوی جامعه هستند»، در کمتر جامعه‌ای شاهد حیات جمعی در جامعه هستیم، این از برکات انقلاب و خون شهداست بنابراین شهدا مایه رونق معنوی جامعه هستند.

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند «حیات معنوی یعنی روحیه، احساس هویت، حرکت به سمت آرمان‌ها و عدم توقف»، این همان چیزی که در جامعه امروز موج می‌زند، ما شاهد هستیم که در مقابل سختی‌های عوامل داخلی و خارجی که تأثیر در جامعه گذاشته است، روحیه و امید به آینده، استقامت و پایداری موج می‌زند، این همان رونق معنوی و حیات معنوی جامعه اسلامی ما است، همه اقتدار و عزت نظام اسلامی به همین روحیه ایستادگی و ارزش‌های جامعه ماست که به برکت خون شهیدان شکل گرفته و برگزاری کنگره شهدا این روحیه را زنده می‌کند و رونق می‌دهد.

وی گفت: نکته بعدی که رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند این است که «شهدا تا زمانی که زنده هستند، با تن خودشان از اسلام دفاع می‌کنند و هنگامی که شهید شدند با جانشان و شهادت خود به جامعه و مؤمنان بشارت می‌دهند».

سرلشکر جعفری در بیان تعابیری از شهادت اظهار داشت: شهدا بعد از شهادت خود زبان باز کرده و با مردم صحبت می‌کنند، رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند «خداوند اثری در حرف شهید می‌گذارد که بر دل مردم اثرگذار است».

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب همچنین می‌فرمایند «برخی از ما این پیام‌ها را درست نمی‌شنویم»، این ارتباط، به تقوا و ایمان بستگی دارد، اما اگر شهدا به ما عنایت کنند و بین ما و خداوند واسطه شوند تا لیاقت شنیدن پیام آن‌ها را داشته باشیم، در این صورت گرایش به شرق و غرب و گرایش به دشمن، کفر، اروپا و آمریکا از بین می‌رود.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: روی این صحبت رهبر معظم انقلاب با مسئولان و برخی از مردم است که پیام‌ها را نشنیده و در برابر مشکلات خود را می‌بازند، اگر پیام شهدا را بشنویم روحیه‌ها قوی شده و حرکت ما جدی‌تر می‌شود. رهبر معظم انقلاب در ادامه می‌فرمایند که کار شما (بزرگداشت شهدا) بزرگ و با ارزش است که سبب زنده نگه داشتن یاد شهدا در جامعه ما می‌شود.

سرلشکر جعفری در ادامه سخنان خود در تحلیلی از وضعیت امروز ایران و جهان گفت: برخلاف القائات دشمن و فضاسازی آن‌ها علیه نظام جمهوری اسلامی، خود باید وضعیت امروز را تحلیل و ارزیابی کنیم. رهبر معظم انقلاب تصریح می‌کنند «فداکاری‌ها، شهادت‌طلبی‌ها و ایثارگری‌ها سبب زنده نگه‌داشتن نظام جمهوری اسلامی شده است»، تا زمانی که در قاموس ما شهادت به همین سطح از اعتبار امروز، وجود داشته باشد هیچ قدرتی اعم از قدرت‌های مستکبر کنونی و قدرت‌های قوی‌تر از آن‌ها، قادر به فائق‌آمدن بر ملت ایران و جمهوری اسلامی نخواهند بود.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: حیات انقلاب اسلامی به استکبارستیزی است که درس گرفته از مکتب عاشورا است، جامعه شیعه ایران اسلامی امروز در جهان قدردانی از این مکتب را به خوبی به نمایش گذاشته است، نتیجه ۴۰ سال ایستادگی و مقاومت را می‌توان در یک جمله رهبر انقلاب مشاهده کرد، ایشان می‌فرمایند «اقتدار آمریکا در دنیا رو به افول و زوال است».

وی افزود: این صحبت را یک انسان عادی مطرح نمی‌کند بلکه این صحبت یک مرجع بزرگوار تقلید و ولی فقیه است که حرف او میزان و ملاک به شمار می‌رود. سخنی واقعی است که البته همه افراد، آن را درک و فهم نمی‌کنند. اقتدار آمریکا رو به افول است و آمریکای امروز به مراتب ضعیف‌تر از آمریکای ۴ دهه پیش است.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه آمریکا توان خاموش‌کردن یک آتش‌سوزی ساده در جنگل‌های کالیفرنیا را نیز ندارد اما این حمایت جنون‌آمیز را از دست نشانده‌های خود از جمله آل سعود خائن انجام می‌دهد، گفت: رئیس‌جمهور آمریکا آنقدر "احمق" است که به صورت مستقیم به ملت ایران توهین می‌کند و این از نفهمی و حماقت دشمنان نشات می‌گیرد.

وی با اشاره به مصادیق جمله رهبر معظم انقلاب مبنی بر افول قدرت آمریکا، تصریح کرد: نخستین دلیل، شکست‌های پی‌درپی است که آمریکا در طول ۴۰ سال اخیر، در برنامه‌ریزی‌ها، جنگ‌ها و اقدامات خود با آن مواجه شده است. دستاورد این ایستادگی و مقاومت ۴۰ ساله انقلاب اسلامی، شکست دشمن و ادامه‌دادن راه مقاومت ایران توسط کشورهای مسلمان و مقاوم منطقه است.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه آمریکا در بسیاری از برنامه‌های خود به‌صورت واضح شکست خورده است، خاطرنشان کرد: در دفاع مقدس پس گرفتن خاک خرمشهر، یک سال و ۸ ما طول کشید، نه ۸ سال. بعد از یک سال و ۸ ماه خرمشهر آزاد شد اما ۶ سال و نیم دیگر جنگ ادامه یافت، برای اینکه اقتدار نظام جمهوری اسلامی به دنیا ثابت شود تا مردم ایران به حقوق حقه خود دسترسی پیدا کنند.

سرلشکر جعفری بیان کرد: در جنگ ۸ ساله، ما نه تنها خاک خود را پس گرفتیم بلکه به دنبال تنبیه متجاوز بودیم و درسی که دشمنان از ۸ سال دفاع مقدس گرفتند امنیت امروز را برای ما رقم زده است. دشمن به دنبال این بود تا جلوی صدور جمهوری اسلامی را بگیرد، درس مقاومت و ایستادگی در برابر نظام سلطه با مقاومت ایران به دنیا داده شد، به تبع آن مردم یمن، فلسطین و.. نیز مقاومت را ادامه داده‌اند و ان‌شالله پیروز می‌شوند.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: در حوادث دیگر مانند فتنه ۸۸‌، فتنه دی ماه ۹۶ و فتنه مرداد امسال نیز دشمن پشت صحنه حضور داشت و گروه‌های خود را حمایت کرد اما همه آن‌ها با شکست مواجه شد، زیرا ملت ایران می‌داند که این برنامه‌ریزی‌ها توسط دشمن انجام می‌شود، به همین دلیل مردم، خود مقابل آن می‌ایستند.

وی با بیان اینکه دشمن شکست بزرگی در پیاده سازی نقشه خاورمیانه بزرگ داشت، تصریح کرد: آمریکا به‌دنبال گسترش اسرائیل، این رژیم کوچک "۴ وجبی" از نیل تا فرات بود، اما وضعیت امروز اسرائیل غاصب و کودک‌کش به جایی رسیده که در برابر مردم خود در درون غزه نیز نمی‌تواند ایستادگی کند. ان‌شاءالله دشمن در جنگ اقتصادی که به‌عنوان حربه علیه ملت ایران به کار برده نیز شکست می‌خورد، تحلیلگران و برخی از مسئولان آمریکایی و اروپایی نیز از شکست آمریکا صحبت می‌کنند.

سرلشکر جعفری با اشاره به اظهاراتی از سوی برخی کارشناسان آمریکایی گفت: یک مقام آمریکایی می‌گوید «برخی مقامات ما در قبال سرعت تحولات منطقه و تهدیدات (جمهوری اسلامی) دچار سردرگمی و آشفتگی شده‌اند، قطعاً تهران نه با تهدید و نه با تحریم‌های اقتصادی منفعل می‌شود و احتمال دارد مانند تهدیدات قبلی ما و برخلاف انتظارات ما فشارهایی که به ایران وارد می‌کنیم نتیجه عکس دهد، ضمن اینکه ما اوضاع آشفته‌ای در داخل آمریکا داریم».

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: عاملی به جز عوامل مادی سبب توفیقات ملت بزرگ ایران شده و آن نصرت الهی و عوامل معنوی است که خداوند متعال آن را شامل حال مردم ما کرده است. بار دیگر تاکید می‌کنیم «تا زمانی که راه شهدا در جامعه ادامه داشته باشد شکست در آن جامعه راه ندارد»، نتیجه این صحبت را امروز ما مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: کارشناس دیگری از آمریکا می‌گوید «رهبران ایران متمایز با رهبران دیگر دنیا هستند»، آنها عنوان می‌کنند که رهبر ایران از حکمت بالایی برخوردار است. تحلیلگر دیگری نیز بیان می‌کند که «بحران آمریکا به جای خطرناکی رسیده و تحولات ما بر خلاف انتظارات ماست، رخدادها در چارچوب برآوردهای ما پیش نمی‌رود»، آنها از بحران بین آمریکا و ایران احساس خطر می‌کنند چون مردم ما مقتدرانه راه خود را ادامه می‌دهند و در مقابل آمریکا، نگران است.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه در تحلیل‌های آمریکایی‌ها آمده که «تحریم‌های آمریکا نمی‌تواند بحران جدی برای ایران ایجاد کند»، گفت: ایستادگی و مقاومت ایران امروز نتیجه داده و به گوش دشمنان رسیده است که در برابر ایران کاری از پیش نمی‌برند، اما طبیعی است که دشمنی‌های آنها تمام نمی‌شود و به شکل دیگری آن را ادامه می‌دهند.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: جنگ انقلاب اسلامی با دشمنان جنگ بین حق و باطل است، تنها کشوری که امروز در برابر این ظلم، جنایت و وحشی‌گری در حق بشریت ایستاده، جمهوری اسلامی است، آمریکا دست از خوی استکباری، ظلم و جنایت‌های خود برنمی‌دارد و تا زمانی که این روش ادامه داشته باشد ایستادگی ما ادامه دارد.

وی افزود: این سئوال را باید پرسید که این مقاومت تا چه زمانی ادامه دارد؟ در پاسخ باید گفت تا زمانی که آمریکا در این وضع باشد. آمریکا مظهر ظلم است و خود را بزرگ‌تر از بقیه می‌داند، آمریکا رژیمی است که بر اساس سرمایه‌گذاری بنا شده، مشاهده کردید وقتی قرار است چهره آن‌ها افشا شود به دست کسی صورت می‌گیرد که توسط خود آن‌ها تکه‌تکه شده است.  

سرلشکر جعفری با اشاره به سخنی از امام راحل گفت: ایشان می‌فرمایند «نکته مهمی که همه ما باید به آن توجه کنیم و آن را اصل و اساس سیاست خود با بیگانگان قرار دهیم این است که دشمنان ما تا کی و تا کجا ما را تحمل می‌کنند و تا چه مرزی استقلال و آزادی ما را قبول دارند؟ به یقین آنان مرزی جز عدول از همه هویت‌ها و ارزش‌های معنوی و الهی‌مان نمی‌شناسند. همه عزای آمریکا در این است که نه تنها ملت ایران از تحت الحمایتی آن‌ها خارج شده بلکه دیگران را هم به خروج از سلطه جباران دعوت می‌کند».

وی اظهار داشت: امروز خداوند را سپاس‌گزاریم که ۳۰ سال از این فرمایش امام راحل می‌گذرد اما ملت ایران همچنان در صراط مستقیمی که امام بزرگوار برای آن‌ها ایجاد کرد و پشت سر ولایت‌فقیه در حال حرکت هستند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.