الهام فخاری با اشاره به اینکه حکم شهردار یزد را هم هنوز صادر نکرده‌اند گفت: تاخیر در صدور حکم منحصر به تهران نمی‌شود. وزارت کشور تا ۵ آذر فرصت دارد.

اعضای شورا به انتخاب حناچی اصرار دارند/۵ آذر اتمام مهلت وزرات کشور برای صدور حکم شهردار

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، الهام فخاری عضو شورای شهر تهران درباره صدور حکم حناچی به عنوان شهردار تهران، اظهار داشت:‌ با توجه به تعطیلی‌های رسمی، تأیید حکم شهردار به تعویق افتاده است و ما امیدواریم هر چه زودتر این موضوع تعیین تکلیف شود. 

وی افزود: تأخیر در صدور حکم شهرداران فقط منحصر به تهران نمی‌شود بلکه حکم شهردار یزد را هم هنوز نزده‌اند. 

وی ادامه داد: پرونده حناچی برای شهرداری تهران هنوز در فرایند استعلام و کارهای اداری است که باید زودتر انجام شود و تکلیف تهران نیز در این خصوص مشخص شود. 

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا شورا در ارسال پرونده تأخیر داشته است، گفت:‌خیر، شورا به موقع ارسال کرده، بلکه پروسه وزارت کشور با تأخیر بوده است که باید در این خصوص وزارت کشور پاسخگو باشد. 

وی تأکید کرد: در حال حاضر حناچی به عنوان شهردار تهران از سوی اعضای شورای شهر انتخاب شده است و اگر حکم آن صادر نشود، مراحل اداری و قانونی بعدی را دنبال می‌کنیم که بررسی این پرونده در هیأت حل اختلاف است، البته امیدواریم که نیاز به مراحل بعدی نباشد. 

فخاری گفت: با توجه به تخصص حناچی و سوابق کاری وی، امیدواریم که حکم شهردار هر چه زودتر امضا شود و اعضا مصرّ به انتخاب خود هستند و این انتخاب را براساس معیارها و ملاک‌های لازم انجام داده‌اند. 

وی گفت:‌ در حال حاضر مهلت وزارت کشور برای صدور حکم به پایان نرسیده است و روز دوشنبه ۵ آذر آخرین مهلت صدور حکم شهردار است. 

عضو شورای شهر تهران افزود: در شرایط فعلی، مدیریت شهری تهران نیاز به ثبات دارد و این امر نیز باید هر چه سریع‌تر به دلیل منافع شهر و مردم اتفاق بیفتد. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.