عباس ابوصفوان در خصوص ارزیابی انتخابات پارلمانی بحرین گفت: قطعا انتخابات پارلمانی و شهرداری از جانب احزاب و گروهای مخالف تحریم خواهد شد.

رژیم آل خلیفه نمی‌تواند جامعه بین‌الملل را با چنین نمایشی فریب دهد/ انتخابات خواسته‌های چندین ساله ملت بحرین را محقق نمی‌کند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، بنا براعلام رژیم آل‌خلیفه قرار است انتخابات پارلمانی بحرین امروز (شنبه ۲۴ نوامبر ۲۰۱۸) برگزار شود؛ این درحالی است که با وجود تهدیدهای رژیم حاکم مبنی بر مجازات تحریم کنندگان انتخابات، بسیاری از احزاب وگروه‌های مخالف بحرینی پیش از این اعلام کرده بودند که انتخابات این کشور را تحریم خواهند کرد و از مردم هم خواستند در این انتخابات  مشارکت نکنند.

در این رابطه "عباس بو صفوان" رئیس مرکز مطالعات بحرین در لندن در گفتگویی با خبرنگار بین‌الملل "قدس‌آنلاین"، انتخابات پارلمانی و شهرداری بحرین وحواشی پیرامون آن را اینگونه تحلیل می‌کند: انتخابات پارلمانی پیش‌رو در بحرین نمایشی است و رژیم حاکم به هیچ وجه نمی‌تواند مردم را به مشارکت در این انتخابات متقاعد کند؛ این رژیم همچنین نمی تواند جامعه بین‌الملل را با چنین نمایشی فریب دهد.

این کارشناس سیاسی افزود: انتخابات در بحرین جزئی از یک فرایند امنیتی نظامی است لذا منتخبان آن نمی توانند نماینده ملت بحرین باشند؛ این انتخابات در حالی برگزار خواهد شد که سرکوبگری و خفقان به اوج خود رسیده است.

وی در ادامه گفت: انتخابات پارلمانی تحریم‌ خواهد شد و شرکت در این انتخابات ممنوع است؛ این انتخابات دلیلی روشن بر مدیریت فردی و یکجانبه رژیم آل خلیفه در کشور است و ملت بحرین در نظام حکومتی هیچ نقشی ندارند.

ابو صفوان درباره مواضع احزاب و گروهای مخالف بحرینی در رابطه با این انتخابات نیز اظهار داشت: همه جریان‌های بحرین به اجماع کلی رسیده‌اند که این انتخابات را تحریم کنند چراکه این گونه انتخابات، تغییری در شرایط و واقعیت حاکم بر جامعه بحرین ایجاد نخواهد کرد و به نوعی یک بازی سیاسی است که خواسته‌های چندین ساله ملت بحرین را محقق نمی‌کند.

رئیس مرکز مطالعات بحرین با تبیین شرایط داخلی بحرین، تصریح کرد: این انتخابات در حالی برگزار می‌شود که زندان‌های رژیم حاکم پر از زندانیان سیاسی است و بازداشت‌ها و عملیات سرکوبگرانه در مناطق مختلف کشور ادامه دارد و از همه مهمتر رژیم اجازه مشارکت بسیاری از احزاب سیاسی را نداده و همانطور که بسیاری از این احزاب را منحل کرده است.

وی در پایان با اشاره به صدور حکم حبس ابد دادگاه بحرین برای «شیخ علی سلمان»، گفت: این گونه رفتارها از جانب رژیم پیامی جز خودکامگی در تصمیم گیری و چیرگی امنیتی را به ملت بحرین القاء نمی‌کند و احکام احبس ابد و اعدام در حق چند تن از رهبران سیاسی بحرین، نمونه بارز اینگونه رفتارها است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.