عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به افزایش قابل توجه هزینه ها در سبد مصرف خانوار، پیشنهاد اعمال افزایش ۵۰۰ هزار تومانی حقوق کارمندان در بودجه ۹۸ را مطرح کرد.

پیشنهاد افزایش ۵۰۰ هزار تومانی حقوق کارمندان در سال ۹۸

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، حسینعلی حاجی دلیگانی با بیان اینکه، با توجه به افزایش هزینه های خانوار بعد از شوک ارزی اخیر افزایش حقوق کارمندان دولت اجتناب ناپذیر است، گفت: در بودجه های سنواتی مدلهای مختلفی برای افزایش حقوق در نظر گرفته شده اما تجربه سالیان گذشته نشان میدهد افزایش حقوق براساس درصد  عادلانه نیست.

وی افزود، به عنوان مثال وقتی بحث افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی حقوقها در بودجه مطرح میشود افرادی که پایه حقوق بالاتری دارند نفع بیشتری از این افزایش ها میبرند و برعکس کارمندانی که پایه حقوق دریافتی پایین تری دارند با وجود افزایش ۲۰ درصدی، تغییر محسوسی در دریافتی آنها ایجاد نمیشود.

دلیگانی ادامه داد، البته در بودجه سال جاری  افزایش۰تا ۲۰ درصدی حقوق با توجه به میزان دریافتی کارمندان مطرح شد این درحالی است که میانگین افزایش در سال۹۷ حدود ۱۰ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه افزایش میزان و مبلغ مشخصی به حقوق کارمندان میتواند پیشنهاد عادلانه تری باشد گفت: پیشنهاد ما افزایش ۵۰۰ هزار تومانی حقوق برای همه کارمندان است، به این ترتیب فاصله درامدی افرادی که دریافتی کمتری دارند با مدیران ارشد جبران خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد، البته این پیشنهاد قطعی نبوده یعنی اگر دوستان دولت پیشنهاد منصفانه ای ارائه کنند که بتواند عقب ماندگی حقوق کارمندان را جبران کند، حتما از آن استقبال خواهیم کرد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.