کارشناس و پیشکسوت بسکتبال گفت: بسکتبال ایران و استرالیا از هر نظر قابل مقایسه نیست، اما بعید هم نیست بتوانیم آنها را شکست دهیم.

آتشی: بسکتبال ایران و استرالیا قابل مقایسه نیست، اما می‌توانیم شکست‌شان دهیم

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، عنایت‌الله آتشی در مورد رویارویی ایران با استرالیا و فیلیپین در پنجره پنجم انتخابی جام جهانی بسکتبال، اظهار داشت: این دو مسابقه از هر نظر برای ما قابل اهمیت است. اگر بتوانیم یک پیروزی را کسب کنیم راهی جام‌جهانی می‌شویم اما اگر خدای ناکرده هر دو را ببازیم فرصت دیدار با ژاپن را هم داریم. از این سه بازی اگر یک برد بیاوریم صعود می‌کنیم، در نهایت و در بدترین حالت باید با تیم چهارم گروه دیگر مسابقه دهیم که به احتمال زیاد اردن است با این تفاسیر یعنی ما نمی‌توانیم مشکلی برای صعود به جام‌جهانی داشته باشیم.

وی در مورد استرالیا گفت: بسکتبال این دو کشور اصلاً قابل مقایسه نیست از لحاظ ساختاری، سازماندهی و تشکیلاتی، آنها سالهاست که فعالیت می‌کنند و استانداردهای بین‌المللی را داشته و بازیکنان زیادی در لیگ بسکتبال آمریکا دارند و طوری شده که در این رقابت‌ها اصلاً از آنها استفاده نمی‌کنند. در سوی مقابل هم بچه‌های ما فاکتور انگیزه و غیرت را دارند و بعید هم نیست بتوانیم آنها را شکست دهیم. 

کارشناس بسکتبال در مورد دیدار با فیلیپین هم عنوان کرد: فیلیپین سالیان زیادی است که در آسیا رقیب ما است و تیم‌های قدرتمند محسوب می‌شوند ممکن است 20 هزار تماشاگر مقابل ما به سالن بیایند اما بچه‌های ما هم می‌توانند فیلیپین را شکست دهند همانطور که لبنان در دیدار دوستانه آنها را شکست داد. 

آتشی در مورد غیبت دو، سه بازیکن تیم ملی عنوان کرد: ما باید خودمان را با هر شرایطی وفق دهیم، همیشه نباید به این فکر باشیم که همه بازیکنان را به صورت کامل در اختیار داریم. مسلماً اگر بازیکنانی مانند حدادی، نیکخواه و کاظمی بودند خیلی کمک می‌کردند چون آنها تجربه زیادی دارند اما نباید جسارت و جنگندگی بازیکنان تیم ملی و تلاشی که می‌کنند را فراموش کنیم. 

وی ادامه داد: این را همه به خصوص مسئولان باید در نظر بگیرند که نباید چالشی برای تیم ملی به وجود بیاید و باید باهوش عمل کنند. همیشه امید وجود داشته و ما هم برای دو دیدار آینده نباید امیدمان کم شود. ژاپن هم این احتمال را دارد که در یکی از دیدارهایش بازنده باشد و این شانس ما را بیشتر می‌کند. در مجموع امیدوارم تیم ملی بتواند در دو بازی آینده موفق باشد و خیالش از صعود جام جهانی آسوده کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.