ناظر مجلس در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب از طرح پارلمان برای تغییر در این کمیسیون خبر داد.

طرح نمایندگان مجلس برای تغییر در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب

به گزارش گروه سیاسی قد آنلاین، قاسم میرزایی نیکو نماینده مردم دماوند در مجلس در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه طرحی برای اصلاح قانون نحوه فعالیت احزاب در مجلس تدوین شده و در روزهای آینده تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس می‌شود تا برای بررسی بیشتر به کمیسیون شوراها و امور داخلی قوه مقننه ارجاع شود، گفت: اشکالاتی در قانون فعلی نحوه فعالیت احزاب وجود دارد که در تلاش هستیم این قانون را به طور کلی تغییر دهیم.

وی با تاکید بر اینکه در طرح تدوین شده در نحوه ثبت‌نام و مدیریت احزاب تغییراتی ایجاد شده است، افزود: در این طرح پیش‌بینی شده یک حزب به عنوان یک شرکت می‌تواند فعالیت داشته باشد و اگر تخلفی انجام داد آن شرکت را تحت پیگرد قانونی قرار داد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تصریح کرد: درباره اینکه چگونه احزاب قوی در کشور شکل بگیرد و ائتلافات احزاب چگونه باشد نیز تمهیداتی اندیشیده شده است.

عضو ناظر مجلس در کمیسیون ماده 10 احزاب اضافه کرد: درباره اینکه کمیسیون ماده 10 احزاب نیز جای خود را به یک ساز و کار جدید به مانند کمیسیون ملی انتخابات بدهد نیز ساز وکاری اندیشیده شده است.

نماینده مردم دماوند در مجلس تصریح کرد: جلساتی را درباره این طرح  با علی لاریجانی رئیس مجلس نیز داشته‌ایم و نظراتی را نیز وی داشت که مقرر شد در طرح مذکور آورده شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.