سرپرست استانداری خراسان رضوی گفت: باید در راستای کاهش هزینه ها ازظرفیت ریلی برای انتقال محصولات کشاورزی به خراسان رضوی استفاده شود.

استفاده از ظرفیت ریلی برای انتقال محصولات کشاورزی به خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین ، قربان میرزائی بعدازظهر شنبه در جلسه شورای کشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد: بخش کشاورزی استان دارای ظرفیت بی بدیلی است و توانمندی و ظرفیت کشاورزی استان به گونه ای است که بسیاری از رتبه های برتر محصولات در سطح کشوری متعلق به استان است و در این راستا تلاش های دست اندرکاران این حوزه قابل تقدیر است .

وی افزود:تلاش های بسیاری در سالهای اخیر در حوزه توسعه سامانه های آبیاری ، احیای قنوات و کشت های گلخانه ای انجام شده است و این اقدامات با توجه به بحران آبی استان و خشکسالی های پی در پی ، بسیار ارزشمند است زیرا پایداری کشاورزی را برای ما به ارمغان می آورد.

سرپرست استانداری خراسان رضوی ادامه داد:هزینه های انتقال نهاده ها با کامیون از بنادر شمال و جنوب کشور به استان بالاست لذا باید از ظرفیت ریلی موجود درمنطقه سرخس که فرصت بسیار خوب و اقتصادی برای انتقال کالاهای اساسی و نهاده های کشاورزی است  استفاده شود .

وی گفت:باید از ظرفیت های موجود وامکانات بخش خصوصی نیز در بنادر مذکور برای انتقال نهاده ها و ملزومات بخش کشاورزی استفاده شود لذا لازم است در این حوزه برنامه ریزی کرده و کالاهای مورد نیاز استان را از بنادر به استان منتقل کنیم .

مهندس مجتبی مزروعی نیز در این جلسه اظهار کرد:به مدیران جهاد کشاورزی شهرستانها اعلام شده است طرح هایی که برای اشتغال در سطح روستا استفاده می شود باید امنیت و تضمین سود اقتصادی داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد:ظرفیت های بخش کشاورزی استان برای توسعه سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال بسیار بالاست و در این راستا اجرای طرحهای مختلف کشاورزی با هدف توانمندی کشاورزان در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به وضعیت باغات موجود در منطقه کوهسرخ کاشمر خواستارحمایت اعتباری استانداری و سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان برای احیاء وحفظ این باغات بعنوان یکی از مهمترین باغات بادام دیم کشور شد.

منبع : مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.