معاون شورای عالی فضای مجازی اظهار کرد: فضای مجازی باعث سطحی نگری و بی حوصلگی مردم نسبت به تفکر در خصوص مسائل مهم شده است.

فضای مجازی باعث سطحی نگری و کم حوصلگی مردم شده است

 

به گزارش قدس آنلاین ، امیر خوراکیان  در نخستین جلسه از سلسله همایش های حقیقت مجازی  که در تالار شهر برگزار شد اظهار کرد: با توجه آیات قرآن تقوا یعنی مراقبت در برابر مکر و حیله دشمن که این مکر فقط در عرصه نظامی نیست.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود در ورزشگاه آزادی جنگ نرم را به مبارزات شیمیایی تشبیه کرده اند که اگرچه تخریب ظاهری سایر ابزار نظامی را ندارد اما تاثیرات مخربی دارد که در طول زمان نمایان می شود.

معاون شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد:فضای مجازی، فضای تکنولوژی محور است و تکنولوژی های دیگر هم به خدمت تکنولوژی فناوری و اطلاعات می آیند،به عنوان مثال فناوری نانو یا فناوری شناختی که مربوط به ژنتیک است وبه طور کلی جدای از فناوری اطلاعات است اما به خدمت آن در آمده است که مثال آن تراشه هایی است که در بدن انسان نصب می شوند که حاوی تمام اطلاعات فرد است.

خوراکیان خاطرنشان کرد: با توجه به کار کردهای فضای مجازی و ارتباط این فضا با بشر سپهر هایی به وجود می آید که سپهر اطلاعاتی، آموزشی، سرگرمی، خدمات و مباحث تجاری و اقتصادی از جمله کارکرد فضاها برای بشر است.

وی به وجود چهار لایه برای فضای مجازی اشاره و عنوان کرد: لایه فیزیکی، لایه منطقی،لایه اطلاعات و لایه مردم از جمله این ها هستند و کارکردهای فضای مجازی ارتباطی،خدماتی، اطلاعاتی و سرگرمی است.

معاون شورای عالی فضای مجازی در خصوص ویژگی های این فضا اظهار کرد: این فضا، فضای تعامل دائمی است که همگرایی فناوری، افزایش سرعت و همگرایی ابزار ها از ویژگی های آن است.

وی در خصوص تاثیرات فرهنگی فضای مجازی خاطرنشان کرد: در بین لایه های فضای مجازی لایه مردم تاثیرهای  فراوانی را بر نگاه، سبک زندگی واطلاعات خود می بینند که این امر باعث نسبی شدن امور است.

وی افزود: این فضا باعث سطحی نگری افراد و کم حوصله شدن مردم می شود و تفکر عمیق را از بشر می گیرد و محدود به عکس و فیلم می کند که از مثال های مطرح برای تاثیرات آن می توان به از بین رفتن هویت ملت ها اشاره کرد.

خوراکیان فضای مجازی را عامل بیکاری معرفی و گفت: متوسط سن در دنیا وجهان در حال افزایش است و از طرفی این فضا باعث کاهش ساعت کاری و در مقابل پر کردن ساعات خالی با اوقات فراغت مرتبط با همین فضا شده است و در طی فراهم کردن سرگرمی برای بیکاران براساس فرهنگ مد نظر خود است.

معاون شورای عالی فضای مجازی ابراز کرد: حوزه علمیه مدافع استقلال و پرچم دار هویت اسلامی است که باید تحولات فضای مجازی را بررسی کند و نظر اسلام را در رابطه با مسائل به وجود آمده در فضای مجازی را اعلام کند برای مثال به مسئله پول،اقتصاد و بیمه که به تازگی در فضای مجازی اعلام حضور کرده است را بپردازد.

منبع : مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.