یک عضو مدرسه طبیعت «کاوی‌کنج» مشهد با اشاره به پلمب این مدرسه گفت: مجوز لازم را داریم و بر اساس سخنان وزیر آموزش‌وپرورش، مسئولان استانی بی‌دلیل مدرسه ما را پلمب کرده‌اند.

مجوز معتبر داریم/بی‌دلیل پلمب شده‌ایم

به گزارش قدس آنلاین محسن مشارزاده  در خصوص اظهارات اخیر وزیر آموزش و پرورش درمورد مدارس طبیعت اظهار کرد: آقای وزیر گفته‌اند به تفاهم‌نامه‌ای که سازمان حفاظت محیط‌زیست و آموزش و پرورش بسته بودند پایبند هستند و  اگر مدارس طبیعت مجوز خود را بر اساس این تفاهم نامه گرفته‌اند، مجوزشان معتبر است و اجازه می‌دهند به فعالیت ادامه بدهند و از آنها حمایت می‌کنند اما مجوز مدارس طبیعتی که مجوز خود را از سمن‌ها دریافت کرده‌اند معتبر نیست.

وی با اشاره به اینکه «مجوز مدرسه طبیعت «کاوی‌کنج» براساس تفاهم‌نامه سازمان حفاظت محیط‌زیست و آموزش و پرورش است»، ادامه داد: به نظرم حرفی که وزیر آموزش و پرورش می‌زند با حرفی که مدیر کل آموزش و پرورش استان می‌زند کاملا در تناقض است. وزیر می‌گوید این مجوز را قبول داریم  اما مدیر کل می‌گوید چون اسم مدرسه روی آن است قبول نداریم.

این عضو مدرسه طبیعت «کاوی‌کنج» مشهد با بیان اینکه «تفاهم نامه بین سازمان حفاظت محیط‌زیست و آموزش و پرورش در سال ۹۳ امضا شده»، گفت: ما مجوز اولیه مدرسه را سال ۹۴ و مجوز جدیدمان را سال ۹۶  گرفتیم که یک مجوز مجوز بلند مدت  است و تاریخ انقضا ندارد.مجوز ما تازمانی که به اصولی که باید رعایت شود، پابند باشیم، معتبر است. بر اساس تفاهم نامه بین آموزش و  پرورش و سازمان حفاظت محیط‌زیست اگر مدرسه طبیعتی که مجوز بلند مدت دارد یکسری اصول را رعایت نکند، سازمان حفاظت محیط‌زیست می‌تواند نامه بزند که آن مدرسه چه مشکلاتی دارد و برای رفع آن مشکلات فرصت بدهد و درصورت عدم رفع مشکلات، مجوز مدرسه را ابطال کند، اما ما تاکنون چنین چیزی نداشتیم که سازمان به ما نامه بزند و بگوید مشکل داشتیم یا نامه بزند که مجوز ما ابطال شده است.

مشارزاده خاطرنشان کرد: بر اساس پژوهشی که در یکی از مناطق متوسط مشهد انجام شده، از هر سه دانش‌آموز مقطع ابتدایی یک کدام دچار بیش‌فعالی یا چاقی هستند. وزیر  آموزش و پرورش چند روز پیش موضوع چاقی و بیش  فعالی را طرح کردند. از مراجعات اصلی که به مدرسه طبیعت کاوی‌کنج می‌شد بچه‌هایی بودند که مشکل جسمی، بیش فعالی و... داشتند و روانشناسان آنها را به ما ارجاع می‌دادند. جالب است که آموزش و پرورش به‌جای اینکه  بیاید نگاه کند کجای راه را اشتباه رفته‌ایم که دچار چنین بحرانی شدیم، مدرسه طبیعت را تعطیل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه «وزیر  آموزش و پرورش گفتند در دبستان‌ها زنگ بازی داشته باشیم و  بازی کردن را باید به بچه‌ها یاد دهیم»، عنوان کرد: اگر کاری کردیم که  بچه‌ها دیگر بازی هم نمی‌توانند بکنند و باید به آنها بازی کردن را یاد دهیم باید به خودمان نگاه کنیم مه کجای راه  را اشتباه رفته‌ایم که حتی می‌گوییم بازی کردن را به بچه‌ها یاد دهیم؟ هم  وزارت آموزش و پرورش هم ما  دغدغه مشترک داریم. دغدغه مشترک ما  کودکان است. باید  به خودمان و تجربیات دنیا نگاه کنیم؛ اینکه دنیا از این نظام آموزش صرف دارد بر می‌گردد. در  فنلاند که دارای بهترین نظام آموزشی است، دانش‌آموزان در مقطع دبستان فقط دو ساعت در فضای بسته هستند آن هم برای نهار و استراحت و بقیه ساعت‌ها در فضای طبیعی  رها هستند و بازی می‌کنند. ما در کشورمان برعکس این موضع پیش می‌رویم.

منبع:ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.