به منظور تحکیم و گسترش همکاری‌های دو جانبه و منطقه‌ای، اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۹ اقدام به ایجاد نمایندگی دائمی خود در ترکمنستان می‌کند.

فعالیت نمایندگی دائم اتحادیه اروپا در ترکمنستان از سال ۲۰۱۹

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به منظور تحکیم و گسترش همکاری‌های دو جانبه و منطقه‌ای، اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۹ اقدام به ایجاد نمایندگی دائمی خود در ترکمنستان می‌کند.

در بیانیه مطبوعاتی اتحادیه اروپا که در پی برگزاری رایزنی‌های این سازمان با کشورهای آسیای مرکزی منتشر شد، آمده است: تصمیم برای ایجاد نمایندگی دائمی اتحادیه اروپا در ترکمنستان از سوی «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی این سازمان گرفته شده است.

تحولات منطقه‌ای در حال افزایش است و اهمیت رو به رشد تعاملات پایدار میان اروپا و آسیا منجر به افزایش توجه به آسیای مرکزی شده است.

کشورهای منطقه و به ویژه ترکمنستان بیش از هر زمان دیگری به اتحادیه اروپا به عنوان یک شریک قابل اعتماد در امر اجرای اصلاحات، برنامه های نوسازی و رسیدگی به حل مسائل کلان امروز نگاه می‌کند.

این سازمان نیز علاقه مند به تقویت همکاری‌ها با منطقه آسیای مرکزی بوده و بنابراین به این درخواست ترکمنستان پاسخ مثبت داده است.

ایجاد نمایندگی دائمی در «عشق آباد» به اتحادیه اروپا اجازه خواهد داد تا همکاری و گفت‌وگوهای سیاسی و اقتصادی با ترکمنستان را تشدید کند.

این تصمیم نشان دهنده تمایل اتحادیه اروپا به همکاری‌های جامع با ترکمنستان در زمینه‌های استراتژیک مانند امنیت، حقوق بشر، انرژی، آب و هوا و حاکمیت قانون می‌باشد.

در حال حاضر اتحادیه اروپا در ۱۴۰ کشور دنیا نمایندگی دارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.