استاد تاریخ و تمدن دانشگاه تربیت مدرس دانشگاه شان سی کشور چین به عنوان استاد وابسته دانشگاه حکیم سبزواری معرفی شد.

معرفی استاد دانشگاه چین به عنوان استاد وابسته دانشگاه حکیم سبزواری

به گزارش قدس آنلاین، مدیر دفتر مدیر روابط بین الملل و همکاری های علمی بین المللی دانشگاه معرفی استاد دانشگاه چین به عنوان استاد وابسته دانشگاه حکیم سبزواری حکیم سبزواری گفت: با هدف ارتقای همکاری های علمی بین المللی دانشگاه حکیم سبزواری با دانشگاه های کشور چین، پروفسورهان، استاد برجسته تاریخ و تمدن دانشگاه تربیت مدرس استان شان‌سی چین، با امضای قراردادی به عنوان استاد وابسته دانشگاه حکیم سبزواری معرفی شد.

غلامعلی فرزی افزود: حوزه مطالعاتی این استاد چینی اسلام شناسی در چین است و امیدواریم بتواند نقش موثری در ارتقای روابط علمی دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه های کشورهای آسیایی به ویژه کشور چین ایفا کند.

وی با بیان این که جذب استاد وابسته در این دانشگاه بر اساس تاکید وزارت علوم و ریاست محترم دانشگاه و بر مبنای ایین نامه جذب استاد وابسته صورت گرفته است، افزود: پیشتر دکتر داود معصومی، استاد دانشگاه یوله (Gavle) سوئد و دکتر فرشید صفات، استاد دانشگاه برادفورد انگلستان به عنوان اعضای هیات علمی دانشگاه حکیم سبزواری معرفی شده بودند.

مدیر روابط بین الملل دانشگاه حکیم سبزواری گفت:  استادان وابسته بصورت پاره وقت با دانشگاه ها همکاری می کنند و با حفظ ارتباط علمی آنان، در یک دوره زمانی تعیین شده با حضور در دانشگاه به فعالیت های آموزشی و پژوهشی می پردازند.

فرزی از اعضای هیات علمی دانشگاه حکیم سبزواری خواست: با توجه به شرایط فعلی کشور موضوع استادان وابسته را جدی تر پیگیری کنند و  هر استاد ایرانی مقیم خارج از کشور و یا استاد خارجی که می تواند به اهداف آموزشی و پژوهشی دانشگاه کمک کند هماهنگی لازم بر ای امضای قرارداد استاد وابسته را انجام دهند.

منبع: صدا و سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.