همدان-وهب مختاران گفت: تفاهم نامه همکاری آموزشی دو جانبه فی مابین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان و اتاق اصناف منعقد شد.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری آموزشی با اتاق اصناف

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین وهب مختاران مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان بیان کرد:در راستای ارتقاء سطح مهارت و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای بین جامعه هدف، تفاهم نامه همکاری آموزشی دو جانبه فی مابین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان و اتاق اصناف منعقد شد.

وی با اشاره به همکاری نظام مند و نهادینه بین طرفین قرارداد، گفت: ادارهآموزش فنی و حرفه ای استان همدان در خصوص برگزاری دوره های آموزشی تخصصی مهارتی به اعضا اتاق اصناف و همچنین خانواده محترم ایشان برنامه ریزی می کند.

وهب مختاران ایجاد بستر مناسب جهت استفاده از توان مراکز آموزش فنی و حرفه ای و آموزشگاههای آزاد را مطرح و بیان کرد:همکاری در آینده پژوهشی و برنامه ریزی آموزشی ،تدوین و بازنگری استانداردهای آموزشی توسط این اداره کل و نظر سنجی اتاق اصناف  انجام میشود.

وی  مشاوره ،هدایت آموزشی و اجرای آموزش در قالب عقد قرارداد را از تعهدات این اداره کل دانست و ادامه داد: برگزاری آزمون و تعیین صلاحیت حرفه ای مطابق با قوانین و مقررات سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور صورت خواهد گرفت.

مختاران اعطای گواهینامه مهارت ،نظارت بر اجرای آموزش های فنی و حرفه ای ،تعیین صلاحیت مربیان، اعلام لیست استانداردهای آموزشی و همچنین تامین مربی و فضای آموزشی را از دیگر تعهدات این اداره کل دانست و اظهار کرد: اجرای دوره های آموزشی موازی با آموزشگاههای آزاد توسط آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای  استان برگزار خواهد شد.

در ادامه حسین محرابی رییس اتاق اصناف استان همدان ضمن اعلام خرسندی در خصوص اجرای این تفاهم نامه، گفت:آینده پژوهی و نیاز سنجی آموزشی از جامعه هدف تحت پوشش و اعلام به اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان از اهم وظایف این اتاق است.

محرابی  افزود: افراد واجد شرایط مربیگری به اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان جهت سطح سنجی معرفی می شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.