«رامی الحمدالله» در گفت‌وگویی تلویزیونی بر مقاومت مردمی مسالمت‌آمیز به عنوان گزینه راهبردی برای پایان اشغالگری تأکید کرد.

 مقاومت مردمی مسالمت‌آمیز، گزینه راهبردی برای پایان اشغالگری است

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، «رامی الحمدالله» نخست‌وزیر دولت توافق ملی فلسطین اعلام کرد «آشتی» گزینه راهبردی برای تشکیلات خودگردان است و نوار غزه بخشی از پروژه ملی فلسطین است.

الحمدالله در گفت‌وگویی با شبکه «النجاح» اعلام کرد: آنچه امروز ما را به عنوان  ملت فلسطین جمع می‌کند بیشتر از چیزی است که ما را دچار تفرقه می‌کند؛ ما به دولت مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ و با مرکزیت قدس ایمان داریم.

نخست‌وزیر دولت توافق ملی فلسطین ادامه داد همه می‌گویند که مقاومت مردمی مسالمت‌آمیز، گزینه راهبردی برای پایان اشغالگری است و ما از این موضوع استقبال می‌کنیم؛ از نظر سیاسی اختلافی میان گروه‌ها در این زمینه وجود ندارد. اگر اختلافات کنونی وجود نداشت دولت فعلی  آمریکا جرأت به آغاز معامله قرن نمی‌کرد، روند اجرایی شدن آن عملا آغاز شده زیرا آمریکا سفارت خود را به قدس منتقل کرده و قدس را پایتخت اسرائیل معرفی کرده است؛ علاوه اینکه به حمایت از آنروا (آژانس امداد و کمک به آوارگان فلسطینی) پایان داده ، مخالف با تعریف‌های بین‌المللی درباره مفهوم آواره است و حتی کمک به بیمارستان‌های قدس را متوقف کرده؛ پس چه چیزی از معامله قرن باقی مانده است؟

الحمدالله ضمن اعلام اینکه اکنون به وحدت ملی نیاز است، افزود برادران مصری تمام تلاش خود را برای حل اختلافات میان گروه‌ها انجام می‌دهند و امید است که تلاش‌ها به نتیجه برسد.

نخست‌وزیر دولت توافق ملی در ادامه ادعا کرد مفهوم تحمیل تحریم‌ها بر غزه که حماس درباره آن صحت می‌کند، صحت ندارد. وی گفت: تأکید می‌کنیم که تحریم‌هایی علیه غزه وجود ندارد، آنچه در جریان است اقداماتی ساده درباره ۳۵ هزار کارمند است، در ابتدا ۷۵ درصد و اکنون ۵۰ درصد حقوقشان پرداخت شد و باقی حقوق آنها محفوظ است؛ تعهد داده‌ایم در صورت پایان اختلافات این حقوق باقی مانده را به آنها پرداخت کنیم.

رامی الحمدالله به موضوع گذرگاه‌های غزه نیز پرداخت و گفت: همه می‌دانند این حماس است که عملا گذرگاه‌ها را در دست دارد و حضور اعضای امنیت فلسطین بر این گذرگاه‌ها «صوری» است؛ ما امیدواریم که دولت (توافق) گذرگاه‌ها را عملا در اختیار بگیرد.

وی درباره سلاح مقاومت تصریح کرد: ما درباره سلاح مقاومت صحبت نکردیم، کسی که این موضوع را حل می‌کند گروه‌ها خواهند بود؛ ما دولتی واحد، رئیسی واحد و مشروعیتی واحد می‌خواهیم همانطور که ما از حماس نمی‌خواهیم اسرائیل را به رسمیت بشناسد، ما از امنیت داخلی فلسطین صحبت می‌کنیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.