رئیس جمهور سوریه در دیدار با یک هیئت از اعضای دبیر خانه عمومی اتحادیه روزنامه‌نگاران عرب بر نقش رسانه در مبارزه با طرحهای خارجی تأکید کرد.

بشار اسد: رسانه باید خلأهای موجود در جوامع عربی را پر کند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، یک هیئت از اعضای دبیر خانه عمومی اتحادیه روزنامه‌نگاران عرب شامگاه دوشنبه (روز گذشته) به دیدار بشار اسد رئیس جمهور سوریه رفتند.

در جریان این دیدار بر اهمیت نقش رسانه در عرصه عربی تأکید شد؛ زیرا جنگهای خارجی که علیه ملتهای عربی آغاز شده، فکری و رسانه‌ای است و رسانه‌ها حامل و ناقل عملی ابزارهای فکری این جنگها به شمار می‌روند.

اسد تأکید کرد که مصون نگه داشتن فعالان عرصه رسانه برای حفظ ملتها یک امر اساسی است؛ زیرا آنچه از مدتها در خارج رخ می‌دهد بازی با مفاهیم است.

وی با بیان اینکه چالش اصلی برای رسانه، بر عهده گرفتن مسئولیت آگاه سازی و ارائه اطلاعات به عامه مردم است، علت این مسئله را ای‌نگونه عنوان کرد که ملت بتوانند تحلیل داشته باشند و ارتباط آنچه را که پیرامونشان می‌گذرد پیدا کنند.

رئیس جمهور سوریه خاطر نشان کرد که رسانه باید نخستین طرفی باشد که خلأهای موجود در جوامع عربی را پر کند که اساسا به بحران هویت در منطقه ما در ارتباط بوده و غرب توانسته است از طریق ابزارهای رسانه‌ای خود از آن استفاده نموده و به جوامع ما نفوذ و در امور داخلی ما نیز مداخله کند.

اعضای این هیئت نیز اعلام کردند که تصمیم این اتحادیه برای برگزاری نشستهای دبیرخانه عمومی در دمشق به خاطر این بود که این پیام به مردم جهان داده شود که سندیکاها و اتحادیه‌های عربی در جنگ علیه تروریسم حامی سوریه هستند.

این افراد با اشاره به آگاهی ملت سوریه که باعث شد با وجود حمایت همه‌جانبه خارجی از جنگ علیه سوریه در برابر آن بایستد، خاظر نشان کردند که پیروزی در نبرد رسانه‌ای نیازمند تغییر گفتمان و زبان رسانه‌ای است تا بر مردم تأثیر بیشتری داشته باشد و در نتیجه ابزارهایی برای تقویت شهروند عربی در برابر طرحهای خارجی در اختیار وجود داشته باشد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.