عضو شورای رهبری جنبش امل لبنان خواستار ایستادگی جهان اسلام مقابل تحریم های ظالمانه علیه ایران شد و گفت: ایران به علت حمایت از قدس تحریم شده است.

 تحریم‌های ایران به علت حمایت از قدس است/ باید رابطه با "اسرائیل" حرام اعلام شود

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، اختتامیه سی‌ودومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی شامگاه دوشنبه 5 آذرماه در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما  با حضور میهمانان داخلی و  خارجی برگزار شد.

حمدان: ایران به علت حمایت از قدس مورد تحریم قرار گرفته است

در این مراسم خلیل حمدان عضو شورای رهبری جنبش امل لبنان با بیان اینکه کنفرانس وحدت اسلامی بیانگر اهمیت وحدت جهان اسلام در شرایطی است که دشمن صهیونیستی کشتار مسلمانان را افرایش داده است، ابراز داشت: مسأله فلسطین از دستور کار جهان عرب خارج شده است و این در حالی که امروز باید اتحاد خود در مقابل دشمن صهیونیستی را بیشتر کنیم، چراکه این رژیم روی دیگر جریان تکفیری است.

وی همچنین خواستار ایستادگی جهان اسلام در برابر تحریم های ظالمانه علیه ایران شد و افزود: زیرا ایران به علت حمایت از قدس مورد تحریم قرار گرفته است.

عضو شورای مرکزی جنبش امل تصریح کرد: قدس محور امت ما و دعوتی باز برای التیام بخشیدن به زخم های امت ما است. بنابراین هرگز نباید آن را به فراموشی بسپاریم.

وی با بیان اینکه همه سلاح های امت اسلامی باید به سمت دشمن صهیونیستی نشانه برود، ادامه داد: همچنین لازم است همواره به یاد ملت یمن و شهدای باشیم. از سوی دیگر باید یادی کنیم از بنیانگذار انقلاب اسلامی که مسأله فلسطین را در اولویت جهان اسلام قرار داد.

حمدان با اشاره به اینکه امام موسی صدر معتقد بود که انسان مسلمان یا مسیحی اگر از قدس چشم پوشی کند، در حقیقت از دین خود چشم پوشی کرده است، خاطرنشان کرد: امام موسی صدر از شخصیت های برجسته ای است که باید برای آزادی وی همه تلاش خود را به کار گیریم. در این زمینه نقش دولت لیبی بسیار تعیین کننده است.

آیت الله اختری: علمای اسلام با صدور فتوا هرگونه روابط اقتصادی با اسرائیل را تحریم کنند

آیت الله محمدحسن اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) بیان داشت: این کنفرانس در شرایطی برگزار می شود که دشمن می کوشد مسأله فلسطین را پایان دهد و حقوق مردم فلسطین را نادیده بگیرد و بعضی کشورهای عربی و مسلمان می کوشند با فشار امپریالیسم جهانی در رأس آن ها آمریکا، مسأله فلسطین را به فراموشی بسپارند و روابط خود را با آن کیان غاصب جعلی مزدور برقرار کنند.

وی حضور بیش از 350 مهمان خارجی در این کنفرانس را بسیار پرمعنا توصیف کرد و افزود: موضوع قدس به عنوان محور وحدت مسلمین امتیازاتی دارد؛ اول آنکه قبله اول مسلمانان است، دوم محل معراج پیامبر اسلام (ص) است، که هر 2 موضوع مورد توافق همه مسلمانان است.

آیت الله اختری اظهار داشت: امام خمینی (ره) در سال 1346 شمسی در نجف مسلمانان را به اجتماع در محور فلسطین فراخواندند و با دعوت به اتحاد، خواستار تحریم رابطه و همکاری با رژیم اشغالگر قدس شدند.

وی با بیان اینکه پیشنهادهای مختلفی در کمیسیون های کنفرانس وحدت اسلامی مطرح شده است، ادامه داد: علمای اعلام کشورهای مسلمان با صدور فتواهای شرعی هرگونه روابط اقتصادی با اسرائیل را تحریم کنند.

الدیلمی: مقابله با رژیم صهیونیستی نیازمند همکاری همه جانبه مسلمانان است

ابراهیم محمد الدیلمی عضو شورای عالی انصارالله یمن در مراسم اختتامیه مهم ترین نعمتها را، نعمت هدایت دانست و گفت: خداوند نعمت های بسیاری برای ما مسلمانان در نظر گرفته و مهم ترین این نعمتها، هدایت است و در این راستا پیامبر (ص) را برای هدایت ما ارسال کرده و این نعمت بزرگی است.

وی افزود: علاوه بر این، خداوند رسول خود را رحمت للعالمین قرار داده و فرموده به ریسمان الهی چنگ بزنید و متفرق نشوید و آیات دیگری در رابطه با اهمیت وحدت در قرآن کریم وجود دارد.

الدیلمی با بیان اینکه اگر به ریسمان الهی چنگ بزنیم، به سمت خیر و صلاح هدایت خواهیم شد، اظهار داشت: دعوت به خیر و امر به معروف و نهی از منکر مسائلی هستند که باید مورد توجه جهان اسلام باشد.

وی مقابله با رژیم صهیونیستی را نیازمند همکاری همه جانبه مسلمانان برشمرد و ادامه داد: زیرا امت اسلام، هرگز شکست در مقابل مستکبران را نمی‌پذیرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.