شیخ تمیم بن حمد آل ثانی و رئیس‌جمهور ترکیه در دیدار با یکدیگر در آنکارا، چندین توافق‌نامه در زمینه اقتصادی، نظامی و فرهنگی امضا کردند.

امضای چندین توافقنامه‌ همکاری میان امیر قطر و اردوغان در آنکارا

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در سفر به استانبول و در چهارمین دوره نشست‌های کمیته عالی استراتژیک قطر و ترکیه با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه دیدار کرد.

در این نشست تفاهم نامه میان سازمان هواپیمایی قطر و اداره کل هواپیمایی ترکیه و تفاهم نامه همکاری فرهنگی در راستای برنامه اجرایی فرهنگی سال ۲۰۱۹-۲۰۲۰ به امضا رسید.

همچنین دو پروتکول همکاری به امضای طرفین رسید که اول درباره همکاری در حوزه آموزش و همکاری در عرضه جنگ الکترونیک و دوم در حوزه تبادل نیروهای مسلح بود.

در نشست مشترک امیر قطر و رئیس جمهور ترکیه که روز گذشته (دوشنبه) برگزار شد همچنین توافقنامه‌های مشارکت تجاری و اقتصادی با هدف تجارت آزاد در حوزه کالا و خدمات و همچنین همکاری در حوزه تجارت الکترونیک و جذب سرمایه بین دو کشور به امضا رسید.

در پایان این نشست یک بیانیه مشترک نیز از سوی دو کشور صادر شد.

وزارت خارجه قطر اعلام کرد که در این نشست روابط همکاری راهبردی میان دو کشور در عرصه‌های مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پیرامون مسائل رایج در سطح منطقه و جهان دیدگاه و آراء مختلف مطرح و درباره آن رایزنی شد.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی در این نشست تاکید کرد که قطر ایستادگی دولت و ملت ترکیه در کنار کشور خود در بحران تحریمی که بیش از یک سال از آغاز آن می‌گذرد را فراموش نخواهد کرد. در این میان اردوغان دیدار خود با امیر قطر را بسیار پربار توصیف کرد و به سطح روابط و همکاری میان دو کشور افتخار کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.