شاهین فتحی از پایان عملیات امداد و نجات داد در برف در ۳۱ محور و مناطق عشایرنشین ۱۱ استان کشور خبر داد.

عملیات امداد و نجات در برف و کولاک در ۱۱ استان پایان یافت

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، شاهین فتحی معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه طی روزهای دوم تا پنجم آذر ماه جاری، ۳۱ محور و مناطق عشایرنشین ۱۱ استان کشور شامل اردبیل، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، زنجان، فارس، قزوین،گلستان، مازندران، مرکزی و همدان از بارش برف و کولاک متاثر شدند اظهار کرد: در این مدت ۷۰۷ نفر امدادرسانی شدند و ۶۴ نفر اسکان اضطراری یافتند.

به گفته وی، ۳۷ تیم امدادی متشکل از ۱۳۵ امدادگر در عملیات امداد و نجات در مناطق یاد شده حضور داشتند و ۷۱ دستگاه خودرو متوقف در برف، رهاسازی شدند.

این مقام مسئول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین با اشاره به سیل و آبگرفتگی در ۱۵۰ شهر، روستا و مناطق عشایرنشین ۱۷ استان کشور افزود: طی روزهای گذشته شاهد وقوع سیل و آبگرفتگی بر اثر بارش شدید باران در استان‌های اصفهان، ایلام، بوشهر،تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس،کرمان،کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، لرستان، مازندران، هرمزگان و همدان بودیم.

فتحی اضافه کرد: در عملیات امدادرسانی به افراد گرفتار در سیل، پنج هزار و ۵۸۸ نفر امدادرسانی شدند و ۷۸ نفر به مناطق امن انتقال یافتند.

وی به اسکان اضطراری ۴۶۸ نفر از سیل‌زدگان اشاره کرد و گفت: متاسفانه بر اثر وقوع سیل در گیلان چهار نفر مفقود شدند که روز گذشته جسد یک نفر از مفقودشدگان پیدا شد.

به گفته معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، امدادرسانی در استان‌های ایلام، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس،کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، هرمزگان و جستجوی مفقودین در گیلان ادامه دارد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.