رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه تمام مجسمه‌های شهر تهران بیمه می‌شوند، گفت: این مجسمه‌ها جزو اموال سازمان است.

 ضرغامی: تمامی مجسمه‌های تهران بیمه می‌شوند

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، برزین ضرغامی در نشست خبری ششمین دو سالانه مجسمه‌های شهری تهران که با هدف تثبیت و ایجاد سازوکار ارتقای کیفی مجسمه‌سازی شهری برگزار می‌شود، گفت: در این دو سالانه زمینه بروز ایده‌ها بدیع و خلاق مبتنی بر غنای فرهنگی ایران، به طور خاص به نیازهای کنونی و در حال توسعه کلانشهر تهران می‌پردازد. 

وی در خصوص چگونگی حضور در این دو سالانه گفت: ابتدا ثبت‌نام اولیه کرده، سپس طرح‌های پیشنهادی را ارائه و آثار را تحویل می‌دهد.

رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران، گفت: هنرمندانی که تحصیلات آکادمی هنری و دانشجویان رشته مجسمه‌سازی باشند و حداقل 7 سال فعالیت مستمر هنری در زمینه مجسمه‌سازی و برگزاری نمایشگاه انفرادی یا شرکت در 3 نمایشگاه گروهی و یا راهیابی به یکی از دو سالانه مجسمه‌سازی، حضور در سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی، نصب مجسمه‌ شهری و عضویت در انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران یا سایر مجامع هنری مرتبط را داشته باشند به مرحله دوم راه می‌یابند 

ضرغامی ادامه داد: هنرمندانی که پس از اعلام نتایج ثبت‌نام اولیه مجاز به ارائه پیشنهاد باشند می‌توانند فایل تصاویر و توضیحات مربوط به طرح پیشنهادی خود را در سایت و صفحه مربوطه بارگذاری کنند. این اطلاعات شامل تصاویر گویا از سه نمای ماکت پیشنهادی، عناوین و توضیحات، تصاویر گویا از سه نمای مختلف زمینه و محیط نصب اثر به همراه آدرس دقیق، یک تصویر مونتاژشده یا کروکی از موقعیت نصب اثر را ارائه کنند.

وی گفت: دبیرخانه دو سالانه پس از توافقات نهایی با هنرمندان 15 طرح منتخب را جهت اجرا در مقیاس شهری به امور قراردادهای سازمان زیباسازی معرفی و هنرمندان منتخب می‌بایست در زمان و مکان تعیین شده طرح خود را اجرا و نصب کنند.

رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران بیان کرد: هیأت داوران پس از بررسی مجسمه‌های نصب شده سه اثر را به عنوان آثار برگزیده دو سالانه ششم تعیین می‌کنند.

به گفته ضرغامی در دو سالانه ششم سلسله نشست‌های پژوهشی و تخصصی با حضور اساتید، هنرمندان و صاحبنظران به منظور ایجاد فرصت گفت‌وگو در زمینه نقد، تحلیل و بررسی مجسمه‌سازی برگزار می‌شود. 

وی با بیان اینکه نمایشگاه از نهم آذر ساعت 16 در گالری‌های خیال و آیینه مؤسسه فرهنگی هنری صبا افتتاح می‌شود و ساعات بازدید همه روزه از 10 تا 18 به جز ایام تعطیل است. این نمایشگاه تا 5 دی ماه ادامه دارد.

همچنین ضرغامی در خصوص دزدیده شدن مجسمه‌های تهران در سالیان گذشته گفت: این یک اتفاق بود و تمام شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تمام مجسمه‌های تهران را بیمه کرده‌ایم.

رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران در خصوص برخی از المان‌ها که بعضا نامفهوم هستند گفت: 2 هزار مجسمه در تهران ساخته شده است و هر مجسمه کارکرد متفاوتی دارد تلاش ما بر این است که به ضروریات شهر بپردازیم. 

ضرغامی گفت: سلیقه‌های مختلف در تهران وجود دارد و باید تنوع و تکثر باشد. منتها باید تلاش کنیم چیزی که طراحی می‌شود مورد حمایت قرار گیرد و همچنین مورد نیاز شهر باشد. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.