رهبر جریان صدر عراق پیشنهادهایی را به عادل عبدالمهدی نخست وزیر این کشور برای تکمیل کابینه ارائه کرد.

پیشنهاد مقتدی صدر به عبدالمهدی درباره تکمیل کابینه عراق

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، مقتدی صدر امروز سه شنبه تاکید کرد وزیران دفاع و کشور باید از افراد مستقل انتخاب شوند.

مقتدی صدر همچنین در صفحه شخصی خود در  توئیتر پیشنهادی به عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق درباره تکمیل کابینه وزارتی ارائه کرد.

صدر گفته است که عامل تاخیر در تکمیل دولت عراق نیست، بلکه عامل تاخیر در طرح‌های کسانی است که به گفته وی دنبال سهم‌خواهی و آوردن عناصر ناکارامد و فاسد هستند.

صدر آورده است هرگز با وزیران دفاع یا کشور غیر مستقل موافقت نخواهد کرد، زیرا فقط این مسئله(انتخاب افراد مستقل)، عراق و استقلال و عزت آن را حفظ خواهد کرد.

وی افزود: به نخست وزیر پیشنهاد می‌کنم در معرفی وزیران باقی مانده به جز دو وزیر(اشاره صدر به وزیران دفاع و کشور است)، عجله به خرج دهد و باب نامزدی برای تصدی این دو وزارتخانه را از سوی رهبران بزرگی باز کند که اراضی غصب شده از سوی دستان داعش آزاد کردند، بدون دخالت هر فراکسیون یا حزب یا طرفی باز کند.

صدر در اظهاراتی مبهم گفت : همسایگان ما، دوستان ما هستند نه اربابان ما.

جاسم البخاتی از نمایندگان فراکسیون اصلاح و سازندگی(طیف جریان صدر و حیدر العبادی) روز  دوشنبه 5 آذر گفته بود عادل عبدالمهدی نخست وزیر در مقابل گروه‌های سیاسی برای یکسره و نهایی کردن موضع خود در قبال نامزدهای وزارتخانه‌های امنیتی کارت قرمز نشان داده است. به فگته وی، برای وزارت دفاع، هشت نامزد و برای فالح الفیاض نامزد وزارت کشور هم یک رقیب وجود دارد.

منبع: تسنیم
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.