سرپرست مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد گفت: با وجود 4 گسل زلزله در اطراف مشهد 65 درصد مساحت مشهد از خطرپذیری بالایی برخوردارند.

با وجود 4 گسل زلزله در اطراف مشهد 65 درصد مساحت مشهد از خطرپذیری بالایی برخوردارند
به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، امیر عزیزی گفت: از مجموع 15 سوله بحران مشهد، 14 سوله فعال و یک سوله بحران نیز در حال ساخت است.

سرپرست مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد با بیان اینکه سوله‌های بحران تا پایان سال تجهیز می‌شوند، اظهار کرد: البته این کار تنها وظیفه شهرداری مشهد نیست و همه دستگاه‌ها باید به‌این کار کمک کنند.

وی تصریح کرد: حدود 92 درصد شهروندان ژاپن از پیر و جوان آموزش‌های مربوط به‌امداد و نجات و مقابله با زلزله را فرا گرفته‌اند، زیرا وجود خطر زلزله را باور کرده‌اند، اما در ایران تنها 8 درصد مردم این آموزش‌ها را گذرانده‌اند که رقم بسیار پایینی است.

عزیزی با اشاره به‌اینکه مردم ایران، خراسان رضوی و از جمله شهروندان مشهدی احتمال وقوع زلزله و سیل را باور نکرده‌اند، ادامه داد: این در حالی است که 80 درصد مساحت استان و 65 درصد مساحت مشهد با وجود 4 گسل از خطرپذیری بالایی نسبت به‌زلزله برخوردارند و احتمال وقوع زلزله 6 تا 8 ریشتری در این مناطق وجود دارد، بنابراین، گام اول در توسعه آموزش و زیرساخت‌های مقابله با بحران پذیرش آن است.

سرپرست مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد گفت: اگرچه ما از نظر زیرساخت‌ها و تجهیزات مقابله و پیشگیری از بحران عقب هستیم، اما از نظر نیروی انسانی پتانسیل‌های بالایی برای آموزش‌های مربوط به‌حوزه امداد و نجات و پیشگیری از بحران داریم.

وی افزود: متاسفانه در کشور ما نگرش جامعه‌ای به‌بحران وجود ندارد و بزرگ‌ترین معضل نیز در همین زمینه وجود نداشتن وزارتخانه مقابله با بحران بوده، در حالی که ارمنستان با توجه به‌جمعیت کم دارای این وزارت است.

عزیزی ادامه داد: درست است که ما زیرساخت‌ها و تجهیزات کافی در زمینه مقابله با بحران را نداریم، اما این بدین معنی نیست که بنشینیم و تنها نظاره‌گر باشیم، بر همین اساس شهرداری مشهد در زمینه آموزش‌های امداد، نجات و مقابله با بحران اقدام به‌تشکیل گروه‌های دوام ثامن در مناطق مختلف شهرداری مشهد کرده که از شهروندان می‌خواهیم در این دوره‌ها شرکت داشته باشند.

سرپرست مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد افزود: دوره‌های آموزشی دوام ثامن به‌صورت رایگان و در نزدیک‌ترین محل به‌محل زندگی شهروندان برگزار می‌شود که شهروندان می‌توانند با تماس با تلفن 36203618 اطلاعات لازم را در این خصوص دریافت کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.