دیوید فریدمن تاکید کرد که رونمایی از طرح صلح آمریکا موسوم به معامله قرن فعلا به تعویق می افتد و دلیل آن تلاش دولت آمریکا برای جلب حمایت بیشتر تمامی طرف ها از این طرح است.

رونمایی از "معامله قرن" در زمان مناسب، اما فعلا نه

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، دیوید فریدمن سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی در بیانیه ای تصریح کرد که معامله قرن زمانی ارائه می شود که مورد قبول اکثریت طرف ها باشد تا بتوان آن را به مرحله اجرا گذاشت.

فریدمن اظهار داشت که اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه آمریکا رونمایی از معامله قرن را به سبب فشارهای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سایه بحران کنونی ائتلاف دولت وی به تعویق انداخته است، صحت ندارد.

این در حالی است که تیم صلح آمریکا هفته گذشته با دونالد ترامپ و مقامات ارشد آمریکایی در کاخ سفید دیدار کرد.

سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی در بیانیه ای اعلام کرد که جرد کوشنر داماد و مشاور ارشد ترامپ، جیسیون گرینبلات فرستاده ویژه صلح آمریکا به خاورمیانه و دیوید فریدمن سفیر این کشور در فلسطین اشغالی هفته گذشته با ترامپ در کاخ سفید دیدار کردند. در این دیدار، ترامپ نظر و دیدگاه خود را در مورد صلح جامع بین طرفین فلسطینی و صهیونیستی به آنان ارائه داد.

در این بیانیه آمده است که آمریکا به ارائه طرح صلح مدنظر خود در زمان مناسب پایبند است.

تیم صلح آمریکا هم اعلام کرده است که رونمایی از معامله قرن در زمان مناسب انجام خواهد گرفت.

لازم به ذکر است که دولت آمریکا قرار بود خیلی وقت ها پیش از معامله قرن رونمایی کند اما مسائل زیادی از جمله اعتراضات گسترده فلسطینیان و حامیان آنان و آغاز تظاهرات های بزرگ بازگشت در نوار غزه از 30 مارس گذشته موجب شده است تا آمریکا هر بار رونمایی از این طرح را به وقت دیگری موکول کند.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.