شهناز رمارم عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد آخرین وضعیت حکم شهردار مشهد را تشریح کرد.

آخرین وضعیت پرونده شهردار جدید مشهد در وزارت کشور/ حکم "کلایی" احتمالا فردا امضا می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، علی رغم اینکه از انتخاب محمد رضا کلایی شهردار جدید مشهد که  متولد 1359 بوده و سِمت‌هایی نظیر مدیرکل نظارت و ارزیابی اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تدریس در دانشگاه فردوسی و قائم‌مقام معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران را در کارنامه خود دارد یک هفته می گذرد ، اما او جزو شهرداران جدیدی است که هنوز حکم وی از سوی وزارت کشور تایید نشده است. از طرفی مطابق قانون شهرداری ها ، ۵ سال سابقه اجرایی برای شهرداران الزامی است و هنوز مشخص نیست که آیا سوابق وی  از لحاظ قانون اجرایی محسوب خواهند شد یا نه.

شهناز رمارم عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد در این باره به خبرنگار قدس آنلاین گفت: پس از اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان و به منظور انتخاب شهردارجدید ، سوابق اجرایی محمد رضا کلایی برای تصدی این مسئولیت در شورا اسلامی شهر مشهد مورد بررسی قرار گرفت و از لحاظ اعضا این سوابق برای شهردار شدن وی کافی بود اما اینکه نظر وزارت کشور در این باره چه باشد هنوز مشخص نیست و باید منتظر نظر وزارت کشور در این باره بود.

رمارم همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا حکم کلایی هنوز از سوی وزارت کشور تایید نشده است ، تصریح کرد: با در نظر گرفتن مدت زمان تایید حکم شهردار قبلی مشهد از سوی وزارت کشور ، هنوز یک روز دیگربرای تایید حکم کلایی از سوی وزارت کشور  فرصت وجود دارد  .

شایان ذکر است پیش از این رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفته بود که  هنوز حکم شهردار جدید این کلانشهر از سوی وزارت کشور صادر نشده اما پیگیر صدور آن از وزارتخانه ذیربط هستیم.

'محمدرضا کلایی' که پیش از این معاونت مالی اداری شهرداری مشهد را بر عهده داشت، در نشست روز دوشنبه 27 آبان ماه گذشته شورای شهر مشهد با رای اعضای این نهاد به عنوان شهردار منتخب معرفی شد. پیش از این قاسم تقی زاده خامسی شهردار مشهد بود که مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.