رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای از احتمال لغو دیدار هفته آینده خود با رئیس جمهور روسیه در نشست گروه ۲۰ در آرژانتین خبر داد.

ترامپ از احتمال لغو دیدار با پوتین در نشست گروه ۲۰ خبر داد

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه تهدید کرد که نشست خود با "ولادمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه در اجلاس سران گروه 20 در بوینس آیرس آرژانتین را به دلیل درگیری دریایی روسیه با اوکراین لغو می‌کند.

وی در مصاحبه با واشنگتن پست گفت که منتظر گزارش کامل تیم امنیت ملی درباره اقدام روز یکشنبه روسیه در مصادره سه کشتی نیروی دریایی اوکراین و خدمه آن در دریای سیاه است.

ترامپ در این مصاحبه گفت: این بسیار تعیین کننده خواهد بود. ممکن است که  من نشستی نداشته باشم. من آن خشونت را دوست ندارم. من در کل آن خشونت را نمی‌خواهم.

وی همچنین در بخش دیگری از مصاحبه خود گفت که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا هنوز به این قطعیت نرسیده که ولی عهد عربستان دستور قتل جمال خاشقجی را صادر کرده است.

سرویس امنیتی روسیه اعلام کرد که قایق‌های گشت مرزی این کشور کشتی‌های نیروی دریایی اوکراین را در دریای سیاه تصرف کرده و با استفاده از سلاح آنها را مجبور به توقف کرده است. روسیه اعلام کرد استفاده از زور علیه این کشتی‌ها به دلیل ورود غیرقانونی آنها به آب‌های منطقه‌ای روسیه بوده و زمانی که به آنها هشدار داده شد اقدام به مانور خطرناک کردند.

این حادثه احتمال تشدید تنش میان اوکراین و روسیه را که از سال 2014 تشدید یافته را افزایش داد.

روز دوشنبه "نیکی هیلی" نماینده آمریکا در سازمان ملل در نشست شورای امنیت برای بررسی این حادثه از روسیه خواست تا فورا اقدامات غیرقانونی خود در دریای سیاه را متوقف کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.