همدان- حسین فضلی از اجرای طرح تجهیز و یکپارچه‌سازی اراضی روستای عبدالرحیم همدان خبر داد و گفت: این طرح سال گذشته به عنوان آزمونه در این روستا اجرا شده است.

طرح تجهیز و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی همدان اجرا شد

به گزارش قدس آنلاین، حسین فضلی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان اظهار داشت: بر اساس اجرای طرح تجهیز یکپارچه سازی اراضی روستای عبد الرحیم، ۱۱ کیلومتر خطوط انتقال آب و ۱۰ کیلومتر جاده دسترسی بین مزارع ایجاد شده است.

فضلی افزود: براساس دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارتخانه از دو ماه گذشته در راستای استفاده بهینه از منابع آب و خاک و عوامل تولید طرح تجمیع یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی با مساعدت دولت مجدد به مرحله اجرا رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان در خصوص دلایل کندی روند اجرای طرح یکپارچه سازی اراضی در سطح شهرستان هم گفت: یکی از دلایل اصلی اجرا نشدن این طرح، خُردی اراضی زراعی، مهیا نشدن امکانات دولت، وجود مشکلات اجتماعی موجود در روستاها، میزان علاقه و مشارکت کشاورزان در انجام این طرح، وجود مشکل مشاء بودن سند و... از جمله دلایل کندی اجرای این طرح است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان همدان در کاداستر اراضی اگر رتبه نخست را نداشته باشد رتبه دوم را دارد، بیان کرد: با توجه به اینکه قالب قطعات اراضی شهرستان همدان ۵ تا ۸ هکتار است تجمیع اراضی می تواند کمک به افزایش تولید کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.