خراسان شمالی- حامد معروف گفت: حدود ۱۰هزار نفر دانش آموز در ۱۹۰ آموزشگاه حاشیه جاده مشغول به تحصیل هستند.

امسال ۲.۲ میلیارد ریال اعتبار صرف ایمن‌سازی مدارس حاشیه جاده شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی، حامد معروف رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: در سال جاری ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار برای ایمن سازی مدارس روستایی حاشیه جاده های استان صرف می شود. 

وی اظهار داشت: در سالجاری  یک میلیارد و ۸۰۰ میلیار ریال برای ایمن سازی فیزیکی و۵۰۰ میلیون ریال برای ایمن سازی آموزشی مدارس حاشیه جاده های استان هزینه می شود. 

معروف تصریح کرد: امسال ایمن سازی فیزیکی هفت باب مدرسه در استان مصوب شده، که تلاش داریم تا این رقم به ۱۰ مدرسه افزایش یابد.

وی ادامه داد: همچنین ایمن سازی آموزشی ۲۵ مدرسه مصوب شده که هدف ما افزایش این رقم به ۳۰ مدرسه است. 

این مسئول افزود: ایمن سازی فیزیکی در مدارس شامل اقداماتی چون نصب چراغ چشمک زن، خط کشی جاده و خط نوشته است و ایمن سازی آموزشی هم شامل اقدامات آموزش نحوه تردد ایمن دانش آموزان، افزایش دانش ایمنی و ترافیک و آموختن مهارت در این حوزه با توزیع اقلام آموزشی، کتاب و جلیقه های شبرنگ است. 

معروف افزود: حدود ۱۰هزار نفر دانش آموز در ۱۹۰ آموزشگاه حاشیه جاده مشغول به تحصیل هستند.

اجرای طرح ارتقای ایمنی وانت بارها در استان

​علی اصغر بدیعی مقدم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: طرح ایمن سازی فیزیکی محور بجنورد-شیروان با هدف  ارتقای ایمنی وانت بارها اجرا می شود.

وی اظهار داشت: این طرح برای نخستین بار در کشور و در محور بجنورد-شیروان اجرایی می شود و سعی برآن است با استفاده ازعلائم افقی وعمودی، فاصله طولی مجاز بین وسایل نقلیه به راننده اطلاع رسانی گردد.

بدیعی مقدم افزود: محور بجنورد-شیروان ، بیشترین تصادفات وانت بارها را به خود اختصاص داده و در این مسیر سوانح  وانت بارها به علت عدم رعایت فاصله طولی ودر نتیجه برخورد جلو به عقب ثبت شده است.

وی خاطر نشان کرد: در این طرح، در فاصله پنج کیلومتری حاشیه جاده ی تونل بابامان تا بجنورد و بالعکس خط کشی می شود و راننده عبوری از این مسیر نسبت به رعایت فاصله طولی متذکر خواهد شد.

این مقام مسئول اظهار داشت: در ۶ماهه اول سالجاری  ۸ نفر از سرنشینان وانت بارها در تصادفات جاده ای جان خود را از دست داده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی با بیان اینکه این افراد در  ۶ حادثه تصادف جان باخته اند گفت: قریب به اتفاق سوانح، واژگونی بوده است که در آن سه نفر راننده و مابقی سرنشین وانت بار جان خود را از دست داده اند.

بدیعی مقدم خاطرنشان کرد: در ۶ماهه اول سال قبل نیز ۳نفر شرنشین و  ۶ راننده وانت بار در ۸ فقره تصادف جاده ای فوت کرده اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.