البرز -علی اصغر کمالی زاده با بیان اینکه شهرداری کرج از آبان ماه سال جاری تاکنون ۹۵ میلیارد تومان درآمد کسب کرده است، گفت: طلب ۴۴۰ میلیاردی در حوزه نوسازی داریم که اگر جذب شود بودجه پروژه های عمرانی شهر تامین خواهد شد.

طلب ۴۴۰ میلیاردی شهرداری از محل عوارض نوسازی/ درآمد ۹۵ میلیاردی شهرداری کرج در ماه گذشته

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی اصغر کمالی  زاده شهردار کرج امروز (چهارشنبه) درصحن علنی شورای شهر کرج به ارائه گزارش مدیریت شهری در یک ماهه اخیر پرداخت و گفت: با درآمدی که مدیریت شهری کرج در ماه آبان داشته اقدامات خوبی صورت گرفته است و تقریبا در طول این دو ماه با تمام مدیران مناطق جلساتی برگزار شد.

وی افزود: در این جلسات تمامی کدهای درآمدی پایش وعملکرد مناطق رسیدگی شد  تا مناطق درآمد بهتری را کسب کنند چراکه درصدد هستیم تا در حوزه های مالی، اقتصادی و املاک آمار دقیقی را به شهروندان ارائه دهیم.

شهردار کرج با بیان اینکه در ماه گذشته ۶ منطقه شهر کرج بالای صد درصد درآمد را کسب کرده اند، افزود: منطقه یک شهرداری ۱۰۴ درصد، منطقه دو ۱۰۱ درصد، منطقه چهار ۱۰۶ درصد، منطقه ۵ که با کاهش درآمد روبرو بود ۱۰۸ درصد، منطقه هفت ۱۱۹ درصد، منطقه یازده ۱۰۰ درصد درآمد را کسب کرده است.

وی اضافه کرد: دو منطقه بالای ۹۵ درصد درآمد  داشتند که از جمله منطقه دوازده و منطقه شش بود و منطقه هشت  ۷۴ درصد و منطقه نهم ۷۰ درصد درآمد را در بحث نقدی درآمد کسب کردند.

کمالی زاده درآمدهای نقدی را ۷۰ میلیارد تومان برشمرد و گفت: در بحث تهاتری ۲۵ میلیارد تومان درآمد داشتیم که از آبان ماه تا کنون جمعا ۹۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان درآمد کلانشهر کرج کسب شده است.

شهردار کرج با اعلام اینکه درآمدهای املاک هنوز اعلام نشده است، گفت: در حال پیگیری این موارد نیز هستیم و این انتظار را داریم که با همت همکاران در شهرداری کرج بتوانیم یک درآمدی بهتری را داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در پایان سال پرداختی های سنگینی خواهیم داشت که با برگزاری جلساتی کلیه موافقت نامه های شهرداری را مبادله کردیم تا در پایان سال کاربدهی ها بصورت جدی پیگیری شود.

کمالی زاده خاطرنشان کرد: درآمدهای کسب شده نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد و نسبت به مهر ماه سال جاری ۱۳ درصد  افزایش داشته است.

شهردار کرج در ادامه گفت: با اضافه شدن درآمد املاک حرکت مثبتی نیز در بحث جذب بیشتر درآمد خواهیم داشت و تمامی پرداختی های پرسنل در حال انجام است و بدهی به پرسنل و حوزه فضای سبز شهر نداریم.

وی با بیان اینکه بیشتر بدهی ها به پیمانکاران به تدریج در حال پرداخت است، افزود: بدهی بانک شهر در حال رسیدگی است تا پرداختی مناسبی داشته باشیم.

شهردار کرج در بخش دیگری از سخنانش درخصوص خرید اتوبوس برای ناوگان عموی شهر گفت: جلسه ای  که با یکی از سرمایه گذاران  برگزار شد مقرر شد تا ۵۰ درصد آورده شهرداری و ۵۰ درصد دیگر آورده مشارکت گذار باشد و یک قیمت تمام شده در نظر گرفته شد.

کمالی زاده با بیان اینکه اگر قیمت بلیط  و هزینه مصوب  شهرداری هزینه مشارکت را پشتیبانی کند دیگر هزینه ای از سوی شهرداری کرج پرداخت نمی شود، خاطر نشان کرد: سرمایه گذار فعالیت  خود را خطوط داخلی انجام خواهد داد.

این مسئول افزود: طلب بسیار سنگینی در حوزه درآمدهای نوسازی که حدود ۴۴۰ میلیارد تومان است از شهروندان داریم که بایستی بتوانیم این درآمد را جذب شهرداری کنیم.

وی گفت: باید فرهنگ سازی کنیم تا مردم بخشی از هزینه های نگهداشت توسعه شهر را بپردازند و اگر این بدهی جذب شود بسیاری از بودجه های عمرانی پرداخت می شود.

شهردار کرج در پایان در خصوص آسفالت شهر گفت: در فصل کاری اقدام خاصی در زمینه آسفالت معابر انجام نشد و ۳۷ هزار تن آسفالت فقط در بخش لکه گیری معابر انجام شد.

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.