رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با یک روزنامه، رژیم صهیونیستی را عاملی فراتر از نفت برای حضور کشورش در منطقه غرب آسیا دانسته است.

ترامپ: اسرائیل عاملی فراتر از نفت برای حضور ما در خاورمیانه است

به گزارش گروه بین‌الملل قیس آنلاین، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با یک روزنامه آمریکایی یکی از دلایل حضور آمریکا در غرب آسیا (خاورمیانه)، فراتر از مسئله نفت را رژیم صهیونیستی دانسته است. 

ترامپ در مصاحبه‌ای با واشنگتن‌پست که در آن درباره طیف گسترده‌ای از مسائل اظهارنظر کرده است، گفت: «آیا ما در آن نقطه از دنیا می‌مانیم؟ یک دلیل آن اسرائیل است. با توجه به اینکه داریم نسبت به هر زمان دیگر نفت بیشتری تولید می‌کنیم، نفت کمتر و کمتر عاملی برای ماندن ما است.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه گفت: «بنابراین، ممکن است ناگهان کار به جایی برسد که نیازی نداشته باشیم در آنجا بمانیم.»

حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی یکی از دلایل پرخاشگری‌های این رژیم در منطقه غرب آسیا و دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در این منطقه به شمار می‌رود. آمریکا علاوه بر کمک‌های مالی و نظامی از جمله سرسخت‌ترین حامیان سیاسی این رژیم به شمار می‌رود. 

آمریکا تا کنون 42 بار از حق وتوی خود در شورای امنیت سازمان ملل متحد برای رد قطعنامه‌هایی استفاده کرده که برای محکوم کردن رفتارهای خشونت‌بار و جنایت‌های رژیم صهیونیستی تدوین شده‌اند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.