بیش از ۵۰ کارشناس و مقام‌های سابق آمریکایی با امضای نامه‌ای از نمایندگان مجلس سنای کشورشان خواسته‌اند به همکاری آمریکا با ائتلاف متجاوز سعودی در جنگ علیه یمن پایان دهد.

۵۰ مقام سابق آمریکایی خواستار پایان نقش‌آفرینی آمریکا در جنگ یمن شدند

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، بیش از ۵۰ کارشناس و مقام‌های سابق آمریکایی با امضای نامه‌ای از نمایندگان مجلس سنای کشورشان خواسته‌اند به همکاری آمریکا با ائتلاف متجاوز سعودی در جنگ علیه یمن پایان دهد.

امضاکنندگان این نامه که در میان آنها دو سفیر سابق آمریکا در یمن، پژوهشگران مسائل حقوقی، کارشناسان ارشد مسائل عربستان سعودی و «نوام چامسکی»، دانشمند و نظریه‌پرداز مشهور امریکایی دیده می‌شود از «میچ مک‌کانل»، رهبر اکثریت مجلس سنا و همکاران او خواسته‌اند مشارکت آمریکا در جنگ علیه یمن را پایان دهد. 

شخصیت‌های آمریکایی از سناتورها خواسته‌اند رئیس‌جمهور آمریکا را موظف کند تمامی همکاری‌ها با عربستان سعودی را در جنگ یمن متوقف کند. آنها استدلال کرده‌اند که حمایت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا از ائتلاف سعودی به تأیید کنگره نرسیده و بنابراین غیرقانونی است.

عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن، این کشور فقیر عربی را هدف حملات سنگین هوایی قرار داده است. 

این حملات به کشته شدن هزاران نفر از غیرنظامیان و گسترش فقر و بیکاری در یمن منجر شده است. آمریکا و سایر کشورهای غربی از جمله انگلستان از جمله تأمین‌کنندگان عمده سلاح‌های ائتلاف سعودی هستند. 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.