عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به بی توجهی‌هایی که از سوی دولت به مصوبات‌ این شورا می‌شود، گفت: این‌ها قراردادهای خارجی که با عقاید و منافع ما در تضاد است را امضا می‌کنند و در مقابل، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ نمی‌کنند.

 دولت قراردادهایی را که با عقاید و منافع ما در تضاد است امضا می‌کند اما به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی بی‌توجه است

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ویژه برنامه سالروز تشکیل بسیج مستضعفین که  به همت به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات و با موضوع «چهل سال؛ چه گذشت» برگزار شد، گفت: ما در حوزه دولت سازی و نظام سازی باید بدانیم بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب، با تفکر بسیجی و رویکرد علمی، باید از چه موانعی عبور کنیم.

وی ادامه داد: اسناد بالا دستی خوبی در ۴۰ سال گذشته برای رسیدن به اهداف، تنظیم شده و این موضوع بسیار مهم است زیرا که اکثر کشورها اسناد بالادستی خود را از دو بلوک شرق و غرب الگو برداری کردند.

رحیم پور ازغدی با اشاره به تاکید ما بر استقلال و همچنین شعار «نه شرقی، نه غربی»؛ یادآور شد: برخی می گویند که شعار « نه شرقی، نه غربی » به معنی انزوا است، در صورتی که این حرف درست نیست و استقلال به معنی انزوا نیست. معنی « نه شرقی، نه غربی » این است که ایران نمی خواهد تحت سلطه آن دو کشور برود؛ البته از دستاوردهای آن ها استفاده خواهد کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه گفت: برخی به غرب، نگاه منفعلانه دارند و فکر می کنند که اگر دنباله رو غرب شوند، پیشرفت می کنند؛ در صورتی که اشتباه است. این تفکر را در اواخر دوران قاجار و دوران پهلوی به صورت شدید دیده ایم که نتیجه آن ها نیز مشخص است. البته در دوران جمهوری اسلامی هم این تفکر را در برخی از مسئولان می‌بینیم.

وی با اشاره به مشکلاتی که در حوزه دولت سازی و نظام سازی،وجود دارد، تاکید کرد:  یکی از مشکلات این است که قوانین قانون نویسان، در بسیاری از مواقع ارتباطی با اسناد بالا دستی ندارد و آن حلقه ای که اسناد بالا دستی را به اسناد پایین دستی وصل می کند، گم شده است.ما در بحث قوانین و لوایح اجرایی، مشکلاتی داریم. چرا که بین خود این قوانین و لوایح اختلاف است و از طرف دیگر بین آن قوانین و اسناد بالادستی ارتباطی وجود ندارد.

رحیم پور ازغدی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: نتیجه تفکر غرب زده برخی از مسئولین این است که مدام به دنبال امضای قراردادها و معاهدات خارجی همچون برجام، FATF هستند.

وی با اشاره به بی توجهی‌هایی که به مصوبات‌  شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌شود، گفت: کنوانسیون اسلامی حقوق کودک نوشته شده و حتی سال گذشته هم در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد؛ اما رئیس جمهور آن را امضا و ابلاغ نمی کند که این عمل او بر خلاف قانون است. دولت کنوانسیون اسلامی حقوق کودک، که خودمان تنظیم کرده ایم را ابلاغ نمی کند؛ اما کنوانسیون حقوق کودک سازمان ملل را ابلاغ و اجرا می کند.

ازغدی در ادامه افزود: این‌ها قراردادهای خارجی که با عقاید و منافع ما در تضاد است را امضا می‌کنند و در مقابل، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ نمی‌کنند.

وی گفت: در یک ماده، تحت عنوان ممنوعیت تبعیض علیه کودکان، رسما همجنس بازی کودکان زیر ۱۸ سال را جزو حقوق آن ها می دانند و در ماده ای دیگر، می گویند که خانواده فقط زن و مرد نیست؛ یعنی مرد و مرد یا زن و زن هم می تواند خانواده باشد.

ازغدی تاکید کرد: در خصوص مسأله پول شویی هم خبر تازه ای که منتشر شده این است که ۷ عضو اصلی FATF پول شویی ۲۲۷ میلیارد دلاری داشته اند. آن وقت به ما می گویند که برای مبارزه با پول شویی باید به آنها بپیوندیم.

وی تصریح کرد: این هایی که در حوزه فضای مجازی، فکری برای آلودگی های موجود در اینترنت نکردند و خانواده های بسیاری به خاطر کوتاهی آن ها، از هم پاشید و افراد زیادی دچار فساد شدند، در قیامت عذاب شدیدی خواهند چشید. چون روایت داریم که می گوید «هرکس باعث فساد یک نفر شود، گویی قاتل اوست و هرکس یک نفر را به قتل برساند، گویی کل بشر را کشته است.»

منبع: فارس

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.