امیر شهلا گفت: هرچه برندها خوش آوازتر باشند، ضریب ماندگاری گردشگر بیشتر است و اقتصاد نیز رونق بیشتری خواهد گرفت.

برندسازی، گامی در جهت افزایش ضریب ماندگاری گردشگران است
به گزارش قدس آنلاین، رئیس شورای شهرستان مشهد در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه اختصاصی گردشگری، صنعت غذا و شیرینی در محل هتل هما شماره یک مشهد اظهار کرد: امروزه در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که حرف اول و آخر را برندها می‌زنند زیرا مردم وقت و حوصله آزمون و خطا را نداشته و برندها این وظیفه خطیر را عهده دار هستند.
وی افزود: مردم می‌خواهند در زمان خرید بر حسب اعتمادی که به برندها دارند خرید خود را انجام دهند. همچنین در هنگام ورود به شهری جدید برحسب اعتماد به برندها محل اقامت و غذای خود را انتخاب کنند. رئیس شورای شهرستان مشهد خاطرنشان کرد: برندسازی از نکات مهمی است. خوشبختانه چند سالی است که در شهر مشهد پدیده برندسازی مورد توجه صنعت‌گران بویژه بخش گردشگری و توریست قرار گرفته است. شهلا با بیان این که مشهد به عنوان دومین کلان شهر مذهبی در جهان است گفت: با توجه به وجود بارگاه حضرت ثامن الائمه و حضور فرهیختگان، نخبگان و شاعران این شهر به مقصد گردشگری در کشور تبدیل شده است. وی اضافه کرد: سالانه بیش از ۳۰ میلیون گردشگر از نقاط مختلف جهان به شهر مشهد سفر می‌کنند اما به دلیل عدم فراهم آوری زیرساخت و انگیزه ثبات و ماندگاری زائر و مسافر در شهر مشهد، ضریب ماندگاری بین ۲.۵ تا ۳ درصد است.
رئیس شورای شهرستان مشهد بیان کرد: یکی از کارهایی که در دوره پنجم شورای اسلامی شهر مشهد صورت گرفته است برندسازی و توانمندسازی شهر مشهد است. هرچه برندها خوش آوازه‌تر باشند، ضریب ماندگاری گردشگر  بیشتر شده و اقتصاد نیز رونق بیشتری خواهد گرفت. شهلا تصریح کرد: برگزاری دومین نمایشگاه صنعت گردشگری و غذا، جمع‌آوری بهترین برندهای این حوزه در زیر یک سقف در کنار دعوت از میهمانان خارجی و منعکس کردن این رویداد توسط رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به برند سازی شهر مشهد کمک می‌کند.
وی ادامه داد: مدیریت شهری برای ایجاد برند و اعتبار بخشیدن به آن تلاش خواهد کرد و در کنار فعالین این حوزه قرار خواهد گرفت. رئیس شورای شهرستان مشهد تصریح کرد: حضور صنعت‌گران و فعالان بخش خصوصی در هر مکان سبب و منشا خیر و برکت است و خوشحال هستم که در این نمایشگاه مالک ۱۰۰درصد غرفه‌ها، فعالان بخش خصوصی هستند. شهلا در ادامه عنوان کرد: امروز بخش خصوصی با نگاه ویژه به فرهنگ برندسازی، به ارتقا و تقویت برند خود کمک خواهد کرد و این امر موجب باز شدن پای گردشگران به شهر مشهد و رونق اقتصادی در این شهر خواهد شد.

منبع: ایسنا
انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.