معاون اول رییس جمهور با تأکید بر اینکه دولت از نخستین لحظات پس از وقوع زلزله سال گذشته کرمانشاه در کنار مردم این استان قرار داشت، گفت: دولت در این مسیر به دنبال اجرای نمایش و اقدامات تبلیغاتی نبود، بلکه مصمم بود بار سنگینی که بر دوش مردم مناطق زلزله زده قرار دارد را بردارد.

جهانگیری: باید تمام واحدهای روستایی بازسازی و مقاوم‌سازی شوند

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، معاون اول رییس جمهور به منظور بازدید از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه و اطلاع از روند امدادرسانی به زلزله زدگان، وارد این استان شد.

اسحاق جهانگیری در این سفر یک روزه، علاوه بر بازدید از مناطق زلزله زده، در جلسه ستاد بحران استان نیز شرکت خواهد کرد تا ضمن دریافت آخرین گزارش ها از میزان خسارات و اقدامات صورت گرفته برای اسکان، آغاز روند بازسازی و جبران خسارات، تصمیمات لازم اتخاذ گردد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین در بدو ورود به فرودگاه کرمانشاه در گفتگو با خبرنگاران مردم استان کرمانشاه را مرزدارانی غیور توصیف کرد که در طول تاریخ ایران شجاعانه از مرزهای کشور حراست و حفاظت کرده اند و افزود: متأسفانه مردم این استان به خصوص در شهرهای سرپل ذهاب، قصرشیرین، گیلانغرب و اسلام آباد به دلیل وقوع زلزله های شدید متحمل خسارات سنگینی شده اند.

جهانگیری با تأکید بر این که دولت از نخستین لحظات پس از وقوع زلزله سال گذشته کرمانشاه در کنار مردم این استان قرار داشت، تصریح کرد: دولت در این مسیر به دنبال اجرای نمایش و اقدامات تبلیغاتی نبود، بلکه مصمم بود بار سنگینی که بر دوش مردم مناطق زلزله زده قرار دارد را از دوش آنها بردارد. 

جهانگیری با اشاره به گزارش استاندار کرمانشاه و مسئولین بازسازی که در سالگرد وقوع زلزله در جلسه هیئت دولت ارائه شد، این گزارش را رضایت بخش دانست و افزود: در زلزله سال گذشته بیش از 100 هزار واحد مسکونی دچار آسیب شد که تاکنون برای جبران خسارات، بیش از 20 هزار واحد مسکونی احداث و بیش از 55 هزار واحد بازسازی و تعمیر شده است. 

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: واحدهای باقیمانده به خصوص در بخش روستایی باید حتماً در روزها و هفته های آینده تکمیل شوند تا مردم مناطق زلزله زده استان در فصل سرما از سرپناه مطمئنی برخوردار باشند. 

جهانگیری همچنین با اشاره به زلزله اخیر در استان کرمانشاه گفت: متأسفانه هنوز عوارض زلزله سال گذشته به طور کامل برطرف نشده بود که در روزهای گذشته زلزله نسبتاً شدیدی کل منطقه را دچار آسیب کرد و بسیاری از شهرهای استان نظیر قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب، ثلاث باباجانی و منطقه اورامانات دچار آسیب شدند.

معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: زلزله 6.4 ریشتری اخیر زلزله ای بزرگ محسوب می شود که در هر نقطه از کشور اتفاق بیفتد خسارات جانی و تلفات انسانی به همراه خواهد آورد. 

وی افزود: این شدت از زلزله نه تنها در ایران بلکه در سطح دنیا نیز زلزله ای بزرگ محسوب می شود اما خوشبختانه در این زلزله تلفات جانی وجود نداشت که مهمترین دلیل آن مقاوم سازی و ساخت و ساز استاندارد و ایمن واحدهای مسکونی بوده است. 

معاون اول رئیس جمهور با بیان این که ایران کشوری زلزله خیز است و باید تمام واحدهای روستایی کشور بازسازی و مقاوم سازی شوند تصریح کرد: در حال حاضر بیش از شش میلیون واحد روستایی در کشور وجود دارد که باید حتماً بازسازی و مقاوم سازی شوند، تا اطمینان پیدا کنیم که مردم روستاها در جریان وقوع زلزله دچار خسارت نمی شوند. 

جهانگیری با تأکید بر این که مردم توان و بضاعت مالی دولت و شرایط تحریم را درک می کنند خاطرنشان کرد: دولت با وجود همه محدودیت ها تلاش می کند تا آسیب ها و خسارات وارد شده به واحدهای مسکونی استان کرمانشاه را جبران کند و همواره در کنار مردم این استان خواهد بود. 

گفتنی است وزیر راه و شهرسازی، معاون رئیس جمهور در امور مجلس، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و معاون روستایی و مناطق محروم کشور در این سفر معاون اول رئیس جمهور را همراهی می کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.