البرز- کمال تشکر گفت: مهمترین چالش پیش روی ژیمناستیک استان البرز نبود سالن وبه عبارتی بهتر خانه ژیمناستیک در نقاط مختلف استان است.

فقـر سخـت افـزاری مانـع بزرگ رشــد ژیمناستیـک البــرز

کمال تشکر رییس هیئت ژیمناستیک استان البرز در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: در حال حاضر تنها یک سالن اختصاصی به نام ملاصدرا وظیفه سنگین آموزش، استعدادیابی و میزبانی از اردوهای آماده سازی این ورزش را برعهده دارد که با توجه به افزایش چشمگیر ورزشکاران در این استان عملا پاسخگوی نیازها نیست.

وی ادامه داد: کلانشهری به مانند کرج با دو اداره شرق وغرب ودر کنار فردیس خدماتشان را از تنها سالن موجود در مرکز استان می گیرند و با توجه به اینکه باید برای تامین هزینه ها کلاس های آموزشی هم برگزار کنیم عملا فرصت ومجالی برای کارهای زیربنایی و برگزاری اردوهای تخصصی باقی نمی ماند.

رییس هیئت ژیمناستیک استان البرز ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۱۱ هزار بیمه شده ورزشی در رشته ژیمناستیک داریم و این حجم وسیع نیازمند حداقل یک سالن اختصاصی ژیمناسیتک با تجهیزات استاندارد هستند که در حال حاضر فاقد آن هستیم. قطعا اگر شهرستان های استان شرایط سخت افزاری مناسب تری داشته باشند می توانیم با کیفیت بهتری خدمات بدهیم و روند استعدادیابی وآموزش نیز بهتر خواهد شد.

تشکر از سیاست های این هیئت برای توسعه رشته های زیرشاخه ژیمناستیک به شهرستان ها و نتایج خوب آن سخن به میان آورد و گفت: برای نمونه آکروژیم را به شهرستا نساوجبلاغ بردیم و خوشبختانه توانسته ایم با توجه به ظرفیت موجود در این شهرستان عنوان دوم کشور را کسب کنیم. در عین در دیگر رشته ها چون ترامپولین، ژیمناستیک هنری و رشته نوظهور پیرامید عملکرد خوبی داشته ایم و عناوین خوبی در سطح کشور کسب شده است.

متولی ژیمناستیک استان البرز به فعالیت بیش از ۷۰ باشگاه خصوصی در رشته ژیمناستیک اشاره کرد و گفت: این باشگاه ها در حد پایه می توانند آموزش ارائه کنند و در سطوح بالاتر از تجهیزات کافی برخوردار نیستند لذا ضرورت دارد به سمت احداث و ایجاد سالن های تخصصی تر برویم.

وی با بیان اینکه در طی سال های اخیر برای بالا بردن سطح کیفی خدمات آموزشی واردویی خانه ژیمناستیک ملاصدرا حدود ۲۷۰ میلیون تومان هزینه کرده ایم گفت: برخی ادوات وبخش های سالن بازسازی شده با این حال با توجه به مشکلات ارزی کشور و هزینه بالای برخی وسایل دچار برخی مشکلات هستیم.

تشکر جایگاه استان البرز در سطح کشور را ششم عنوان کرد وگفت: در حوزه برپایی اردوها و میزبانی ها دچار ضعف هستیم وهمین مساله سبب شده نتوانیم امتیازات تعیین کننده این بخش را کسب کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.