نخست وزیر انگلیس گفت که در دیدار با ولیعهد عربستان در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ درباره اوضاع یمن و همچنین موضوع قتل روزنامه نگار منتقد سعودی صحبت خواهد کرد.

ترزا می: در دیدار با بن‌سلمان درباره اوضاع یمن و قتل خاشقجی صحبت خواهم کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، "ترزا می" نخست وزیر انگلیس که برای شرکت در نشست سران گروه ۲۰ به آرژانتین سفر کرده است گفت که در دیدارش با "محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان درباره اوضاع در یمن وموضوع قتل "جمال خاشقجی" روزنامه نگار منتقد سعودی صحبت خواهد کرد.

وی افزود: خواستار تحقیقی کافی و شفاف درباره قتل خاشقجی بوده و پیام کاملا واضحی را در این باره به ولی عهد عربستان می‌دهیم و خواستار مجازات کسانی هستیم که در قتل خاشقجی دست داشته‌اند.

نخست وزیر انگلیس اضافه کرد: نگرانی شدیدی درباره اوضاع انسانی در یمن داریم و همه گروه‌ها را به تحقق راه حل سیاس تشویق می‌کنیم.

همچنین قرار است که "امانوئل ماکرون" رئیس جمهور فرانسه با "محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ در بوینس آیرس آرژانتین دیدار کند.

نشست گروه ۲۰  از روز جمعه آغاز به کار خواهد کرد و دو روز به طول می‌انجامد.

از سوی دیگر سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد ولادیمیر پوتین و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در بوینس آیرس در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ دیدار خواهند کرد.

طبق گزارش الجزیره یکی از موضوعاتی که در دیدار پوتین و بن سلمان مطرح خواهد شد قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.