بانک مرکزی از اتصال کارت های بانکی به زیرساخت سوخت خبر داد.

بانک مرکزی: کارت‎های بانکی به زیرساخت سوخت متصل شد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، اجرای طرح اتصال کارتهای بانکی به نظام مدیریت مصرف سوخت کشور با بهره گیری از زیرساختهای تبادل داده و ابزارهای تسویه و پرداخت در نظام بانکی انجام شد. همانگونه که در طرح توزیع سبد حمایتی دولت، بدون صرف یک ریال برای صدور کوپن کاغذی یا کارتهای جدید، اتصال کارتهای بانکی به زیرساخت رفاهی کشور انجام شد، در هفته ای که گذشت، به همت کارکنان بانک مرکزی، شرکت خدمات انفورماتیک و بانکها، استفاده از کارتهای بانکی موجود به جای کارتهای سوخت میسر شد.

در این طرح به جای صدور کارت جدید سوخت، از طریق اتصال برخط به نظام پرداخت بانکی، از کارتهای بانکی موجود هم میهنان به عنوان کارت سوخت استفاده میشود. برای انجام این اتصال، با همکاری وزارت ارتباطات، رابط کاربری بسیار ساده و با کاربری آسان ایجاد شده که بر اساس کد ملی هر شخص، فهرست کارتهای بانکی وی به نمایش درآمده و انتخاب یکی از آنها به عنوان کارت سوخت با سهولت و بدون نیاز به ورود اطلاعات صورت میگیرد. در ادامه هم میهنان میتوانند از کارت بانکی خود هم برای سوخت گیری و هم پرداخت بهای سوخت از طریق پایانه واحد اقدام کنند که در کاهش زمان و زحمت سوختگیری اثر گذار خواهد بود. 

سادگی ظاهری و کاربرد آسان این راه حل، نیازمند رفع مشکلات فنی پیچیده ‌و هماهنگی اطلاعاتی سنگینی بوده که به فضل الهی و با تلاش دست اندرکاران ظرف مدت کوتاهی به نتیجه رسید. 

طرحی که با اجرای آن از هزینه کرد هزاران میلیارد ریالی از منابع ملی و عمدتا ارزی اجتناب شده و در کنار آن در زمان ارزشمند هم میهنان برای مراجعه حضوری هم صرفه جویی به عمل آمد. 

یکی از محورهای مهم اجرای این طرح، هماهنگی بین دستگاهی برای اجرای طرحی ملی در زمانی بسیار کوتاه است که نویدبخش توسعه آن به سایر خدمات دولت و اجرای موفق الگوهای دولت الکترونیکی است؛ که با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی انجام شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.