رئیس انجمن ارگانیک ایران از برگزاری یازدهمین جشنواره هفته ارگانیک از ۲۲ تا ۳۰ آذر در بوستان گفتگو خبر داد.

یازدهمین جشنواره هفته ارگانیک ۲۲ تا ۳۰ آذر برگزار می‌شود

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، سیدرضا نورانی اعلام کرد: یازدهمین جشنواره هفته ارگانیک ۲۲ تا ۳۰ آذر در بوستان گفتگو و با همکاری سازمان میادین شهرداری تهران برگزار می‌شود. 

وی گفت: طی این هفته محصولات ارگانیک نظیر میوه، محصولات جالیزی، زراعی، صنعتی، خشکبار، گیاهان دارویی، زعفران، عرقیات گیاهی، لوازم آرایشی و بهداشتی عرضه خواهد شد و علاقمندان برای بازدید و خرید می‌توانند اقدام کنند. 

به گفته نورانی این محصولات در ۱۲۰ غرفه عرضه خواهد شد و علاقمندان از ۹ صبح تا ۹ شب می‌توانند از این غرفه‌ها بازدید کنند. 

نورانی از مزیت‌های محصولات ارگانیک گفت: هیچگونه سموم و آلودگی ندارند و مصرف کننده با خیال راحت می‌توانند از آنها استفاده کنند. کارگاه‌های آموزشی هم قرار است در رشته‌های مختلف در کنار این جشنواره برگزار شود که علاقمندان می‌توانند از آنها استفاده کنند. 

به گفته رئیس انجمن ارگانیک ایران تولید محصولات ارگانیک ارزش افزوده بالایی برای کشور دارد و می‌تواند با ظرفیتی که موجود است باعث ارز آوری بیشتر به کشور و افزایش اشتغال روستایی شود. 

وی با بیان اینکه در کشورهای آمریکا و اروپا هم در سال‌های گذشته مصرف این محصولات ۲۵ تا ۳۰ درصدرشد داشته است، گفت: در سال‌های گذشته کشورهایی مثل ژاپن و کره محصولات انار ما را در نمایشگاه‌های خودشان عرضه می‌کردند که ما این مساله را در نمایشگاه دبی متوجه شدیم آنها حتی محصولات فراوری شده انار ما را هم به نام خودشان ارائه می‌کردند. 

رئیس انجمن ارگانیک ایران گفت: از سال ۱۳۸۵ که تشکل ملی انجمن ارگانیک ایران راه‌اندازی شد هیچ محصول ارگانیک با ثبت جهانی تولید نمی‌شد، اما در حال حاضر ۴۳ هزار هکتار ثبت گواهی شده در کشور وجود دارد که گواهی اتحادیه اروپا و استاندارد یازده هزار را دارند. 

به گفته نورانی اخیرا تولید محصول ارگانیک کشور در رده یندی جهانی هم قرار گرفته و در بین ۱۷۸ کشور ایران از نظر تولید محصول ارگانیک در جایگاه ۴۳ قرار دارد. 

وی همچنین گفت: قرار است بزودی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی زنجیره ارگانیک ایران هم راه‌اندازی شود که در این صورت ارزش افزوده تولید اینگونه محصولات بسیار بالاتر خواهد شد. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.