معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کمبودهای دارویی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی رفع شد.

کمبودهای دارویی در خراسان رضوی رفع شد

به گزارش قدس آنلاین ، دکتر عباس اخگری روز جمعه  افزود: هم اکنون وضعیت تامین داروهای مورد نیاز بیماران در استان خراسان رضوی مطلوب است و کمبودها و مشکلاتی که در تابستان وجود داشت، حل شده است.

وی اظهار داشت: در ماههای اخیر داروی درمان سالک و یک داروی بیهوشی در خراسان رضوی با کمبود مواجه بود که اکنون این مشکل برطرف شده و در زمینه داروهای بیهوشی مازاد هم داریم.
وی گفت: طبق تدابیر اندیشیده شده هم اکنون ذخیره دارویی مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تا پایان امسال فراهم است که در صورت نیاز قابل تجدید می باشد.
اخگری افزود: کمبودهای دارویی در این استان درصد اندکی از داروها را شامل می شود که بیشتر مربوط به مکمل های دارویی، داروهای خاص و داروهای بیماران سرطانی است.
وی اظهار داشت: این مکمل ها بیشتر از کشورهای دیگر وارد می شود و چون گران قیمت است تامین آنها در اولویت نمی باشد زیرا برای درمان بیماران ضروری نیستند.
وی با بیان اینکه بیشتر داروهای خارجی بیماران سرطانی، مشابه ژنریک دارد، گفت: با توجه به اینکه داروهای مشابه با همان اثرات و کیفیت تایید شده در داروخانه های کشور موجود است، منطقی و به صرفه نیست که از برندهای خارجی و گران قیمت استفاده شود.
800 داروخانه در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خراسان رضوی دایر است.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد 80 درصد از جمعیت 6 میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی را زیر پوشش دارد.
ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بقیه جمعیت خراسان رضوی بر عهده دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت حیدریه، نیشابور و تربت جام است.
منبع : ایرنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.