دهم آذر به دلیل سالروز شهادت آیت الله مدرس، روز مجلس نامگذاری شده است؛ نهادی که به فرموده رهبر فقید جمهوری اسلامی ایران (ره) در راس امور است و برای دخالت در امور مملکت و شرکت در سیاست‌گذاری‌های کلان از قدرت خاص و متمایزی برخوردار است؛ از این رو مردم انتظار کارآیی و تلاش بیشتری از سوی این قوه و نمایندگانشان دارند.

"مدرس‌وار" به مشکلات مردم رسیدگی کنید/ نماینده مردم باشید نه جریانات سیاسی

به گزارش قدس آنلاین، طی چند سالی که از مجلس دهم گذشته است کارآیی قوه قانون گذار کشور از نظر مردم کمتر محقق شده است  و به زعم مردم بیشتر وقت مجلس به جای رفع و حل مشکلات اساسی مردم ، صرف تنش های سیاسی و اختلافات درونی شده است.

*نماینده مردم یا نماینده گروه های سیاسی

یکی از شهروندان خراسانی در در این باره در گفتگو با قدس آنلاین، می‌گوید: نماینده ها به جای اینکه دغدغه مردم و حل مشکلات آنها را داشته باشند، اغلب به فکر منافع سیاسی خودشان هستند .

وی در ادامه می‌افزاید: اغلب نمایندگان در دو راهی مردم یا جریان سیاسی مورد نظرشان،جریان سیاسی را انتخاب می کنند از این رو اگر در جامعه مشکلی بوجود می آید برای بررسی آن و بازخواست از مسئول مربوطه، ابتدا گرایش سیاسی مسئول را مورد نظر قرار می دهند و در صورتی که سوال از او مخالف منافع  جریان سیاسی هم‌راستا با نماینده باشد، از طرح سوال خودداری می کنند.

*بیکاری چالش اساسی جوانان

حسین فاطمی یکی از جوانان مشهدی نیز در این باره به خبرنگار قدس آنلاین، می گوید: معضل بیکاری یکی از اصلی ترین مشکلات فعلی جوانان خصوصا در شهر مشهد است و انتظار ما از نمایندگان این بود که در مجلس به عنوان نهاد قانون گذار در این باره اقدامی انجام دهند و دست روی دست نگذارند.

فاطمی با بیان اینکه شعار اغلب کاندیدها در هنگام انتخابات ایجاد اشتغال و توجه به جوانان است اما بعد انتخابات به فراموشی سپرده می شود، به قدس آنلاین می‌گوید: ظرفیت های شهر مشهد به گونه ای است که حتی می تواند برای سایر شهر ها و استان ها نیز اشتغال ایجاد کند اما متاسفانه امروز شاهد هستیم که  جوانان این شهر به دلیل بیکاری، حتی به استان های دیگر  مهاجرت می کنند؛ معضل بیکاری منشا اکثر آسیب های اجتماعی است، از این رو اگر این مشکل بر طرف شود بسیاری از مشکلات اجتماعی ، ناهنجاری ها و نارسایی های احتمالی همچون طلاق و اعتیاد، درگیری ها و اختلافات درون خانوادگی و برون خانوادگی به حداقل خواهد رسید.
 

مسیر پر پیچ و خم دیدار با نمایندگان

علی  صالحی شهروند دیگر خراسانی نیز در این رابطه به قدس آنلاین،  می‌گوید: امروز دیدار حضوری  با نمایندگان به هفت خوان رستم تبدیل شده است و به ندرت و با رابطه می توان با آنها از نزدیک ملاقات وصحبت کرد.

صالحی ادامه می دهد: همین نمایندگانی که هنگام انتخابات به هر ابزاری متوسل می شوند تا رای مردم را بدست آورند و مردم دلسوزانه ساعت ها پای سخنرانی های آنها  می نشینند، برای ملاقات با آنها در مجلس و یا دفترهای به اصطلاح ملاقات مردمی شان، باید ساعت ها به انتظار نشست تا شاید بتوان چند دقیقه ای با آنها به صحبت کرد.

وی با بیان اینکه حتی در نوبت دهی و دیدار با نمایندگان نیز پارتی بازی هایی از سوی دفاتر صورت می گیرد ، ادامه می دهد: از طرفی همین نمایندگانی که در زمان انتخابات انواع و اقسام وعده ها را می دهند، پس از نشستن بر صندلی مجلس اعلام می دارند که وظیفه یک نماینده قانون گذاری است و در حوزه کارهای دیگر نمی توانند ورود پیدا کنند؛ اگر نمی توانند ورود پیدا کنند پس چرا قول بیهوده می دهند.

*آیا نماینده ها از وضعیت زندگی مردم اطلاع دارند؟

حسین مرادی دیگر شهروندی است که در این رابطه وارد بحث می شود و خاطرنشان می‌کند: گرانی و تورم بر پیکر مردم سایه سنگینی انداخته است و از درون مردم را نحیف و لاغر کرده است.

مرادی به قدس آنلاین، می گوید: مگر همین نمایندگان نمی توانند درباره موضوع گرانی‌ها چاره ای بیندیشند تا بازار اینگونه نباشد؛ مردم واقعا در برابر گرانی ها کم آورده اند؛ امروز یک سرپرست خانواده چگونه می تواند گوشت کیلویی شصت هزار تومان را برای خانواده اش خریداری کند.

وی با بیان این نکته که از نمایندگان خواهش دارم که به مناطق حاشیه شهر هم سری بزنند تا ببینند مردم در چه وضعیتی زندگی می کنند ، تصریح می کند: کارگری که از حداقل حقوق برخوردار است و مستاجر است، با این گرانی ها حتی توان پرداخت قبض های اب و برق و گاز خود را نیز ندارد، چه برسد  به موارد دیگر؛ یا نمایندگان این مشکلات را واقعا نمی بینند و یا آنقدر به مسائل سیاسی و رابطه بازی ها مشغول هستند که دیگر وقتی برای رصدکردن مسائل مردم پیدا نمی کنند.

*نمایندگان در مشکلات کنار مردم باشند

کاظمی شهروند خراسانی دیگری اظهار می دارد:  در موضوع موسسات مالی و اعتباری و پدیده ،  نمایندگان  مردم را تنها گذاشتند و زندگی بسیاری از مردم مشهد و استان به خاطر همین موضوع فلج شد؛ خانواده هایی را می شناسم که تمام پول آنها در این موسسات بلوکه شد و چهار سال است که با سیلی صورت خودشان را سرخ نگه داشته اند؛  یکی از همسایه های ما بیمار کلیوی بود و فقط از سود سپرده اش هزینه دیالیز و امرار معاش زندگیش تامین می شد اما وقتی با این مسئله مواجه شد، مجبور شد خانه‌اش را بفروشد و با اجاره نشین شدن در مناطق پایین شهر ، هزینه هایش را تامین کند.

  *نکته

به هر حال اگرچه امروز ، روز مجلس است اما مردم به عنوان سرمایه های نظام، انتظاراتی از نمایندگانشان دارند و آن این است  که  مردم را فراموش نکنند و برای مشکلات امروز آنها چاره ای بجویند و قانونی وضع کنند؛ زیرا  این مردم، همان کسانی هستند که روزی برای رفتن به خانه ملت با شور و شوق، پای صندوق‌های رای حاضر شدند و اکنون نیز بر عملکرد آنها نظارت می کنند و دیری نخواهد گذشت که سرنوشت انتخابات مجلس یازدهم را نیز تعیین خواهند کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.