خراسان شمالی- انجمن تغذیه استان، باحضور دکتر برلیانت بزرگمهر مشاور رئیس انجمن تغذیه کشور راه اندازی شد.

انجمن تغذیه خراسان شمالی راه‌اندازی شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری وبدا، دکتر برلیانت بزرگمهر مشاور رئیس انجمن تغذیه ایران، گفت: انجمن تغذیه،  یک سازمان مردم نهاد محسوب می شود که نسبت به انجمن صنفی گسترده تر است.

وی افزود: بیست و یکمین جلسه بررسی تشکیل انجمن های تغذیه در شهرستان ها و استان های مختلف ،مربوط به خراسان شمالی است و هر انجمن در حیطه فعالیت خود می تواند مؤثر واقع شود.

بزرگمهر، افزایش آگاهی تغذیه ای جامعه، کمک به شناساندن علم تغذیه، ارتقای سلامت جامعه و... را از مهم ترین اهداف اساسی انجمن برشمرد و تصریح کرد: انجمن تغذیه در کشور گسترش بسیاری پیدا کرده و ١٧ رشته غیر مرتبط نیز وارد رشته تغذیه شده اند که در حال پیگیری و تلاش هستیم که آن ها را به حداقل برسانیم.

وی اظهار داشت: اعضای انجمن تغذیه استان ها باید فعال و پویا باشند و هر ٦ ماه گزارش فعالیت خود را به انجمن تغذیه کشور ارائه دهند.

بزرگمهر با بیان این که در هر انجمن ٣ گروه رژیم شناسان، گروه آموزشی پژوهشی وفارغ التحصیلان وجود دارد، خاطرنشان کرد: افرادی که عضو هریک از گروه ها می شوند، باید حداقل ٢ سال تجربه در کار خود داشته باشند.

دکتر محمدرضا جلیلوند مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: با توجه به راه اندازی رشته تغذیه در سال جاری و جذب حدود ٢٠ دانشجو در این رشته با هماهنگی انجمن تغذیه کشور، این جلسه به منظور تشکیل انجمن تغذیه استان برگزار شد.

وی افزود: کمک به ارتقای سلامت جامعه، اهتمام در تبیین جایگاه شغلی فارغ التحصیلان تغذیه و همچنین حفظ شئونات اجتماعی از اهداف تشکیل انجمن تغذیه به شمار می رود.

شایان ذکر است در پایان این جلسه، انتخابات به منظور تعیین اعضای انجمن تغذیه انجام شد و طی آن، محمدرضا جلیلوند، رئیس هیئت مدیره، امید توپچیان نایب رئیس و دبیر انجمن، شادی ارگی مسئول روابط عمومی، نسرین علیزاده مسئول کمیته آموزش و پژوهش، مهسا شمشیرگران مسئول کمیته رژیم شناسان، موسی فیروزه مسئول امور مالی، شیما عبداللهی مسئول فارغ التحصیلان و دانشجویان، نگار طوسی و قدوسی عضو علی البدل و مهدی دفتری و علی نقابی به عنوان بازرسان انجمن تغذیه استان انتخاب شدند.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.