خراسان شمالی- حجت الإسلام والمسلمین جعفری گفت: فقدان عنصر قانونی جامع و مانع،یکی از مشکلات و موانع موجود در حوزه پیشگیری از وقوع جرم است.

اجرای بیش از ۳۰ طرح پیشگیری از وقوع جرم در استان

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان شمالی، حجت الإسلام والمسلمین جعفری رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با تبیین یکی از مهمترین وظایف قوه قضائیه به شرح  بند ۵ اصل ۱۵۶ قانون اساسی، مسأله پیشگیری از وقوع جرم را اولویت اصلی دستگاه قضایی در استان برشمرد.

وی یکی از مشکلات و موانع موجود در حوزه پیشگیری از وقوع جرم را فقدان عنصر قانونی جامع و مانع دانست و  تصریح کرد: با وجود همه این مشکلات، قوه قضائیه همچنان محکم و با اراده، پرچمدار و طلایه دار عرصه پیشگیری از وقوع جرم است.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری همچنین افزود: دستگاه قضایی استان، با وجود کمبودها و نارسایی ها، توانسته با مشارکت دیگر دستگاه های اجرایی ذی ربط، بیش از ۳۰ طرح و برنامه کاربردی را در حوزه پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار قرار داده، اجرایی نماید به نحوی که به باور بسیاری از کارشناسان و متولیان این حوزه، اجرای طرح های پیشگیرانه، در قالب برخی گروه ها؛ مخاطبین و جامعه هدف،تأثیر مهمی در کاهش برخی جرائم داشته است، ولی با این وجود برای حصول نتیجه مطلوب و ایده آل باید بیشتر تلاش شود.

وی با توضیح اینکه یکی از برنامه های معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل خراسان شمالی، استفاده از ظرفیت های تشکل های مردم نهاد و اجرای برنامه های مسجد محور است، ابراز امیدواری کرد: با تلاش های دستگاه های ذی ربط و استفاده از تمام ظرفیت های این حوزه، موضوع پیشگیری از وقوع جرم، بیش از پیش، بطور هدفمند و منسجم در کانون و مرکز توجه افکار عمومی قرار گرفته و در بین مردم به خوبی نهادینه شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.