تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه تا ابتدای سال 95 آستان قدس رضوی تنها 4 رقبه وقفی داشت و امروز 54 رقبه به آستان قدس رضوی وقف شده است، گفت: این روند صعودی نتیجه افزایش سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم است.

 سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم به آستان قدس افزایش یافته است

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با کارمندان جوان آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه مهمترین سرمایه هر سازمان نیروی انسانی کار آمد، با انگیزه، مبتکر، خلاق و در میدان، خصوصاً نیروهای جوان، است، گفت: فرآیند «مدیریت دانش» در آستان قدس رضوی را باید تکمیل کنیم تا تجارب فردی و سازمانی در انتقال نسلها محو نشوند و دچار آزمودن آزموده ها نشویم. یکی از اهداف تاسیس معاونت برنامه ریزی راهبردی در آستان همین موضوع بود.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: علاوه بر این فرآیند تصمیم گیری و تصمیم سازی در سازمان کاملاً باید علمی باشد که نقش شما جوانان به عنوان نیروهای خلاق در این راستا اثرگذار است.

وی با اشاره به اینکه کسب سود، لازم و نشانه قوت مدیریت است، ادامه داد: اما باید در تصمیم‌گیریها ، خصوصا درباره آستان مقدس رضوی هزینه و فایده اجتماعی را هم در نظر گرفت؛ بعضی از اقدامات اقتصادی برای آستان قدس هزینه اجتماعی ایجاد می‌کند، اما برخی از فعالیت‌ها عامل افزایش سرمایه اجتماعی است که این موارد اولی هستند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه تا ابتدای سال 95 آستان قدس رضوی تنها 4 رقبه وقفی داشت و امروز 54 رقبه به آستان قدس رضوی وقف شده است، افزود: این روند صعودی نتیجه افزایش سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم است.

حجت‌الاسلام رئیسی در تشریح وضعیت مطلوب در اداره آستان، تصریح کرد: باید تمامی فعالیتهای این مرکز نورانی با منابع مالی و انسانی مردم دلداده در قالب وقف و نذر اداره شود. البته تا این قله راه زیادی داریم اما هر سیاستی که ما را از این قله دور کند غلط است.

تولیت آستان قدس رضوی رسیدن به این نقطه را در تصویرسازی خدمتگزاری صادقانه آستان به زائرین و محرومان و معارف دینی در ذهن عمومی معرفی کرده و گفت: هر چه مردم تلاش، فعالیت و صداقت ببینند، بیشتر پیش قدم می شوند و مشارکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام رئیسی در پایان خطاب به کارمندان جوانان بارگاه ملکوتی حضرت علی ابن موسی‌الرضا(علیه السلام)گفت: ما در آستان قدس بر روی نیروهای جوان فعال و مبتکر مثل شما حساب می کنیم و این مرکز نورانی با فعالیت و مدیریت شما پیشرفت خواهد کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.