البرز- حجت الله رضایی از برگزاری همایشی در روز ۱۲ آذرماه با حضور دستگاههای اجرایی، اندیشمندان و جوامع دانشگاهی و کشاورزان استان البرز با عنوان بزرگداشت روز جهانی خاک در شهرستان کرج خبر داد.

همایش "روز جهانی خاک" در کرج برگزار می‌شود

حجت الله رضایی مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، با اشاره یه اهمیت خاک و حفظ این منبع خدادادی، اظهار کرد: خاک به عنوان ثروت ملی، منبع بستر حیات، در رشد و شکل گیری جوامع بشری و توسعه پایدار از عوامل بسیار موثر می باشد.

وی افزود: آگاه سازی آحاد جامعه در خصوص حراست از این ثروت و نقش بسزای آن در تولید از جمله مسائلی است که باید دنبال گردد.

رضایی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه اهمیت خاک، افزود: با تامل درمنزلت منابع خاک کشور و لزوم حفظ و حراست از این سرمایه خدادادی جهت بهره برداری پایدار و حفظ امانت برای نسلهای آینده، هر سال روز پنجم دسامبر به عنوان روز جهانی خاک معرفی می شود.

وی عنوان کرد: بزرگداشت این روز از طرف جامعه جهانی بیانگر لزوم توجه هرچه بیشتر به این سرمایه عظیم خدادادی است کـه بـه علـت افـزایش نیازهـای روزافزون جمعیت جهان در معرض آسیب جدی قرارگرفته است.  

مدیر آب و خاک و امورفنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، تصریح کرد: استان البرز باتوجه به شرایط  توپوگرافیک طبیعی  وجمعیتی خود یکی از مناطقی می باشد که ضرورت توجه بیشتر به این  موهبت الهی را می طلبد.

 این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در همین راستا روز۱۲ آذر ماه سال جاری همایشی با  شرکت دستگاههای اجرایی و اندیشمندان و جوامع دانشگاهی و کشاورزان استان البرز مبنی بر بزرگداشت روز جهانی خاک در محل همایش های موسسه علوم دامی کشور درشهرستان کرج برگزار می شود.

وی گفت: از جمله اهداف این همایش توجه به آسیب‌هایی  مانند کاهش باروری خاک، اسیدی شدن، افزایش نمک و آلودگی‌های شیمیایی  و  فرسایش در اثر آب و باد که این ثروت ملی و استانی را تهدید می کند خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.