دبیر کل اتاق تعاون ایران با اشاره به دستاوردهای میزبانی ایران در اجلاس بین المللی تعاون در منطقه آسیا- اقیانوسیه اظهار داشت: پیشنهاد برگزاری اجلاس بین المللی بانک ها و تعاونی های اتحادیه جهانی ارائه شد.

بخش تعاون یک فرصت بی بدیل است

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، ماشاءالله عظیمی دبیر کل اتاق تعاون در مراسم بازدید نمایندگان بخش تعاون کشورهای مختلف از پروژه‌های سرمایه گذاری عمرانی تجاری ایران، با اشاره به فرصت بی بدیل بخش اقتصاد تعاونی گفت: خوشبختانه نمایندگان حدود ۳۰ کشور دنیا از سیزدهمین اجلاس بین المللی تعاون در منطقه آسیا- اقیانوسیه که به میزبانی ایران برگزار شد، استقبال کردند.

وی با بیان اینکه بخش تعاون یک فرصت بی بدیل است، ادامه داد: خوشبختانه ریل های این بخش از اقتصاد کشور گذاشته شده و مسئولان دولتی باید واگن ها را روی ریل قرار دهند تا بتوان از ظرفیت های اقتصاد غیردولتی یعنی بخش تعاون استفاده کرد.

دبیر کل اتاق تعاون ایران با اشاره به دستاوردهای میزبانی ایران در اجلاس بین المللی تعاون در منطقه آسیا- اقیانوسیه اظهار داشت: پیشنهاد برگزاری اجلاس بین المللی بانک ها و تعاونی های اتحادیه جهانی ارائه شد؛ همچنین تفاهم نامه هایی در حاشیه این اجلاس با برخی از کشورها که قابلیت فعالیت مشترک وجود دارد، منعقد شد.

عظیمی خاطرنشان کرد: همچنین پیشنهادات دیگری نیز برای توسعه بخش تعاون ایران با استفاده از ظرفیت های بین المللی ارائه شده که با توجه به اینکه ایران در هیات مدیره اتحادیه بین المللی تعاون در منطقه آسیا و اقیانوسیه صاحب کرسی شده است، امیدواریم به نتایج مثبت منتج شود.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت های بخش تعاون به عنوان بخش غیردولتی اقتصاد و یکی از سه رکن اقتصادی کشور، تصریح کرد: با توجه به اینکه مقصود تحریم ها، دولت است بنابراین می توان از شبکه بین المللی بخش تعاون برای پیشرفت اقتصاد کشور استفاده کرد و دنیا را در حوزه اقتصادی با توسعه بخش تعاون خلع سلاح کنیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.