عضو شورای شهر مشهد گفت: شورای شهر مشهد به دنبال ترکیب کاربری فرهنگی با اوقات فراغت و فضای سبز بوده که حاصل آن‌ها با عنوان باغ کتاب معرفی و پارک چهل بازه برای راه‌اندازی آن مدنظر قرار گرفته است.

باغ کتاب مشهد در پارک چهل بازه راه‌اندازی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدهادی مهدی‌نیا اظهار داشت: سرانه‌های فرهنگی تحقق یافته طرح جامع و تفصیلی شهر مشهد طی ۴۰ سال گذشته سرانه‌های بدون سرانجام بودند؛ چرا که معمولاً کاربری‌های فرهنگی جذابیت مالی و به دنبال آن امکان تحقق پذیری ندارند.

عضو شورای شهر مشهد گفت: شورای شهر مشهد به دنبال ترکیب کاربری فرهنگی با اوقات فراغت و فضای سبز بوده که حاصل آنها با عنوان باغ کتاب معرفی شده است، نوشتن این طرح توسط بنده صورت گرفته و در شورا مطرح شد، امور در کمیسیون پیش رفت و در صحن علنی تصویب شد.

وی بیان کرد: این طرح به عنوان پارک خطی بزرگ در نظر گرفته شده و قابلیت جذب ترافیک مراجعه کنندگان را دارد، همچنین سازه خطی شکل باغ کتاب تحقق این امر را تشدید می‌کند، قرار بر پیاده کردن این طرح در پارک چهل بازه است اما شهرداری موظف به بررسی و در نظر گرفتن سایر پارک‌ها جهت تشخیص مناسب یا نامناسب بودن آنها برای اجرای این طرح است.

مهدی‌نیا خاطرنشان کرد: پیشنهاد اعضای شورای شهر، تحقق این امر با مشارکت شهرداری و بخش خصوصی است، این پروژه باید حتماً با ترکیبی از کاربری فرهنگی، فراغتی، تفریحی و تجارتی احداث شود، در صورت اکتفا به فرهنگی بودن آن نمی‌توان آینده بهتری از سایر پروژه‌های فرهنگی را برای آن پیش‌بینی کرد.

وی گفت: تاکنون باغ کتاب در تهران، شیراز و بندرعباس اجرا شده و ما نیز با الهام گرفتن از آنها و بررسی نقاط ضعف و قوت آن می‌توانیم پروژه بی‌نقص‌تری را احداث کنیم، با توجه به استقبال شهروندان مشهدی از نمایشگاه کتاب، می‌توان به این نتیجه دست یافت که آنها مردمی فرهنگی هستند، بنابراین می‌توان آنها را به راحتی جذب کرد.

منبع:تسنیم

اتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.