مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد از آغاز تحویل و تجهیز تاکسی های خط آزادشهر مشهد به دستگاه پوز من کارت خبر داد.

تجهیز تاکسی‌های مشهد به دستگاه من کارت آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، محمد جواد رجاییان با اعلام این خبر گفت: طبق برنامه‌ریزی و پیگیری‌های به عمل آمده، با هدف بهینه‌سازی عبور و مرور و همچنین رفع بسیاری از مشکلات شهروندان و مسافران در پرداخت‌های خرد درون شهری، درمرحله اول و به صورت پایلوت عملیات تجهیز تاکسی‌های خط امامت (آزادشهر) مشهد به دستگاه پوز من کارت از هفتم آذرماه جاری آغاز شده است، به نحوی که تعداد ۲۰۰ نفر تاکسیران فعال در این خط، دستگاه‌های پوز من کارت را تحویل گرفتند.
وی اظهار داشت: شهروندانی که در مسیر تاکسی خط آزادشهر (امامت) مشهد تردد دارند، می‌توانند مبلغ کرایه نمایش داده شده بر روی تاکسیمتر را با نزدیک کردن من کارت و یا کیف پول همراه (کیپاد) به دستگاه پوز من کارت نصب شده درون تاکسی به راحتی پرداخت نمایند.

*دواع دو هزار و ۲۰۰ دستگاه تاکسی با پول کاغذی
رجاییان همچنین در خصوص تفاوت پرداخت الکترونیک از طریق دستگاه پوز بانکی نصب شده بر روی تاکسی‌های مبادی ورودی شهر و دستگاه پوز من کارت نصب شده در مسیر خط آزادشهر اظهار داشت: هم‌اکنون دو هزار و ۲۰۰ دستگاه تاکسی فعال واقع در مبادی ورودی شهر به دستگاه پوز بانکی مجهز هستند و به علت طی کردن مسافت‌های طولاتی از مبادی ورودی شهر مشهد تا مقصد و همچنین عدم استفاده مسافران و یا زائران از من کارت و نیز بالا بودن رقم کرایه، دستگاه پوز بانکی، درون تاکسی های فعال مبادی ورودی شهر نصب شده است، تا مسافران به راحتی بتوانند مبلغ نمایش داده شده بر روی تاکسیمتر را با کارت های بانکی عضو شتاب پرداخت نمایند.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد ضمن تشکر از همراهی تاکسیرانان و سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی اظهار امیدواری کرد تا در مراحل تجهیز تمامی تاکسی های سطح شهر پس از انجام مرحله پایلوت (خط آزادشهر) و طی شدن زمان مورد نظر انجام شود.
گفتنی است نصب سامانه هوشمند من کارت علاوه بر پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی، رضایت بیشتر مسافران و شهروندان را به دنبال خواهد داشت.
*هشتمین نمایشگاه شهر هوشمند مشهد
همچنین هشتمین نمایشگاه شهر هوشمند در مشهد، همزمان با بیست و یکمین نمایشگاه ایرانکام از ۱۲ تا ۱۶ دی ماه برگزار می‌شود.
بنا بر این گزارش هشتمین نمایشگاه شهر هوشمند مشهد، پذیرای سه سطح از فعالان حوزه فناوری اطلاعات و شهر هوشمند است؛ شرکت‌های سطح یک کشور که در زمینه هوشمندسازی و نظام‌های پرداخت شهری فعالیت دارند، در کنار پیمانکاران عمده سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، شاکله اصلی نمایشگاه را تشکیل خواهند داد و در کنار این دو، مجموعه‌ای از استارتاپ‌های مرتبط با حوزه شهر هوشمند نیز حضور فعال خواهند داشت.
استارتاپ‌های خط‌شکن، حامیان استارتاپ‌ها(شتاب‌دهنده‌ها) و استارتاپ‌های نوپا، ترکیب بخش استارتاپی نمایشگاه را تشکیل خواهند داد.
در راستای حمایت از استارتاپ‌های فعال و خلاق در حوزه شهر هوشمند، نخستین جایزه ملی استارتاپ‌های شهر هوشمند در این دوره از نمایشگاه اهدا خواهد شد. در همین راستا، استارتاپ‌های اول تا سوم به ترتیب، ۱۰، ۵ و ۳ میلیون تومان جایزه دریافت خواهند کرد و از ۶ استارتاپ بعدی نیز با اهدای لوح استارتاپ برگزیده، تقدیر خواهدشد.
گفتنی است، برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی، ارائه دستاوردهای شهرداری مشهد در مشارکت با شرکت‌های فعال بخش خصوصی در حوزه پیام‌رسان‌ها، کیف پول موبایل و... در کنار برگزاری نشست تخصصی مدیران فاوای کلان‌شهرهای کشور از برنامه‌های جنبی این نمایشگاه خواهد بود.
 منبع:شهرداری
  پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.