رئیس انجمن قلب و عروق ایران گفت: پزشکانی از ۲۰ کشور دنیا در "کنگره بین‌المللی پزشکان قلب ایران و اروپا" شرکت می‌کنند و به طور عملی روند انجام کار را آموزش می‌دهند.

حضور پزشکان ۲۰ کشور دنیا در "کنگره بین‌المللی پزشکان قلب ایران و اروپا"

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، دکتر فریدون نوحی امروز در نشست خبری دومین کنگره بین‌المللی پزشکان قلب ایران و اروپا اظهار کرد: کنگره‌های زیادی در کشور به بیماریهای قلب و عروق می‌پردازند و دلیل آن این است که علت اصلی مرگ و میر در ایران و جهان به این بیماریها باز می‌گردد.

وی افزود: کنگره در دو موضوع خاص بیماریهای مادرزادی و بیماریهای قلب و عروق بزرگسالان برگزارمی‌شود، خدمات مربوط به بیماریهای مادرزادی در گذشته به‌صورت جراحی انجام می‌شد اما در حال حاضر به روشهای غیر جراحی صورت می‌گیرد.

نوحی با بیان اینکه کنگره برای پزشکان جوان جنبه آموزشی خوبی دارد، گفت: کنگره از این جهت بسیار پر اهمیت است، پزشکانی از ۲۰ کشور مهم دنیا در این کنگره شرکت می‌کنند و به‌طور عملی روند انجام کار را آموزش می‌دهند؛ این اتفاق دو حسن دارد اول اینکه تجربیات دانشمندان خارجی در اختیار ما قرار می‌گیرد در ثانی توانمندیهای پزشکان ایرانی مورد دید و نگاه دیگر کشورها قرار می‌گیرد و معرف پیشرفتهای علمی ما می‌شود.

وی تصریح کرد: بیش از ۶۰۰ نفر در این کنگره شرکت کرده‌اند و در حواشی آن جلساتی درباره پرستاری، نارسایی قلب، تصویربرداری از قلب و ... برگزار می‌شود، پزشکان ایرانی در این کنگره فعال‌ هستند و کار اصلی را خودشان انجام می‌دهند.

رئیس انجمن قلب و عروق ایران خاطرنشان کرد: در همه دنیا، علت اصلی مرگ و میر مربوط به بیماریهای قلب و عروق است؛ بیماریهای قلب، دیابت، مصرف دخانیات، بالا بودن چربی خون و ... فاکتورهای خطر هستند که در کشور ما کنترل نمی‌شوند، در مقایسه با کشورهای پیشرفته این آمار در کشور ما بالاتر است و حدود ۴۰ درصد از مرگ و میرها به این بیماریها مربوط می‌شود.

وی افزود: این کنگره بر پایه "پنلهای ارائه کیسهای زنده" برنامه‌ریزی شده و در فاصله این کیسها، طی سخنرانیهایی، مسائل مربوطه مطرح می‌شود.

نوحی اضافه کرد: نیمه اول کنگره "Iran CTO Meeting ۲۰۱۸" درباره رگهای عروق قلبی است که مدتها بسته بوده‌اند و بخش دوم،"CASPIAN Meeting ۲۰۱۸"  درباره دریچه‌های بسته‌ای است که هم‌اکنون از طریق اعمال نیمه تهاجمی و از طریق پوست درمان می‌شوند.

وی در پاسخ به این سؤال که تحریمها چه اثری بر تهیه تجهیزات بیماریهای قلب و عروق داشته، متذکر شد: هنوز تحریمها اثرات فوق‌العاده‌ای در زمینه قلب و عروق نداشته‌اند زیرا مقدارزیادی از این تجهیزات توسط وزارت بهداشت سفارش داده شده و به کشور وارد شده است.

نوحی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر پوشش بیمه در زمینه بیماریهای قلب و عروق تصریح کرد: اکثر خدمات قلب و عروق تحت پوشش بیمه هستند اما به طور طبیعی، سیستم بیمه از برخی بیماریهای گران حمایت نمی‌کند در این رابطه طرح تحول سلامت به‌گونه دیگری به این بیماران کمک می‌کند؛ بسیاری از این هزینه‌ها مربوط به وسائل گران‌قیمتی است که در درمان به کار می‌روند، خوشبختانه بسیاری از خدمات تحت پوشش بیمه هستند.

 وی خاطرنشان کرد: این کنگره هر سال در مشهد مقدس برگزار شده و امید است که هر سال پربارتر شود.   

در بخش دیگر این نشست، دکتر حجت مرتضائیان، مدیر هیئت مدیره انجمن قلب کودکان ایران اظهار کرد: انجمن قلب ایران طی سالها به ایده برگزاری این کنگره‌ها فکر کرده و آن را طراحی کرده است اما همکاران ما در آستان قدس رضوی به طور تخصصی آن را دنبال و با همکاری مراکز پزشکی اروپا برگزار کرده‌اند.

وی افزود: بخش اول این کنگره "CTO"مربوط به بیماریهای بزرگسالان بوده که یک روز و نیم ادامه می‌یابد در نیمه دوم کنگره "CSI" مربوط به بیماریهای مادرزادی قلبی بزرگسالان و کودکان است در این بخش بیماریهای مرتبط با دوره جنینی و پیش از آن ارزیابی و با چالش گذاشته می‌شوند.

مرتضائیان خاطرنشان کرد: در این کنگره علاوه بر مباحث علمی، ورک‌شاپهای تخصصی در رابطه با بیماریها برگزار می‌شود و شاهد پخش عملهای زنده بر روی بیماریهای سخت و پیچیده خواهیم بود، همکاران ما در سالنهای کنگره همزمان مراحل درمان را مشاهده کرده و سؤالات و پیشنهادات خود را مطرح می‌کنند، این فرصت خوبی است که در مرکز قلب و عروق تهران و بیمارستان رضوی مشهد شاهد آن خواهیم بود.

مدیر هیئت مدیره انجمن قلب کودکان ایران با اشاره به اینکه از هر ۱۰۰۰ تولد، ۸ تا ۱۰ نوزاد مبتلا به بیماریهای قلبی مادرزادی هستند، تصریح کرد: امیدواریم تشخیص و درمان به موقع این بیماریها، یکی از دست‌آوردهای کنگره باشد وامیدواریم این سیر آموزش اثرات مفیدی را بر روی همکاران ایرانی داشته باشد و شاهد حضور پر رنگ همکاران ایرانی و خارجی در این رویداد باشیم.

دومین همکاری علمی ایران و انجمنهای اروپایی در مشهد و با حضور جمعی از پزشکان متخصص و فوق تخصص داخلی و خارجی، ۱۴ تا ۱۷ آذر ماه در بیمارستان رضوی برگزار خواهد شد.

این کنگره هر ساله در چهار گوشه جهان برگزار می‌شود و در این منطقه، از دو سال گذشته این کنگره‌ها در ایران تحت عنوان "Iran CTO Meeting ۲۰۱۸" و  "CASPIAN Meeting ۲۰۱۸" برگزار می‌شود، ۳۲ نفر از کشورهایی نظیر انگلستان، آلمان، ژاپن، صربستان، ایتالیا، کره جنوبی، ترکیه، تایلند، مالزی، یونان، هند، ویتنام، لهستان و افغانستان در کنگره امسال شرکت خواهند داشت.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.