ارتش سوریه هنگام پاکسازی روستاهای جنوب این کشور ۱۰۰ هزار فشنگ و چندین موشک «تاو» در مخفیگاه‌های تروریستها کشف کرد.

کشف چندین موشک "تاو" آمریکایی در مقر تروریست‌ها در جنوب سوریه +تصاویر

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، ارتش سوریه پس از آزادسازی منطقه جنوب این کشور در حال پاکسازی این منطقه است.

یگان های متخصص ارتش سوریه در ادامه تأمین امنیت مناطق آزاد شده مقادیر زیادی سلاحها و مهمات متعلق به تروریستها را کشف و ضبط کردند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که در میان سلاحها و مهمات متعلق به گروههای تروریستی، چندین موشک «تاو» آمریکایی نیز کشف شده است.

یک افسر در ارتش سوریه گفت که در جریان پاکسازی روستاهای آزاد شده در منطقه جنوب، در داخل مقرهای تروریستها همچنین تجهیزات مخصوص عناصر تروریستی موسوم به «کلاه سفیدها» کشف شده که نشان می‌دهد این گروه یکی از ابزارهای واشنگتن و غرب است تا تحت پوشش امدادرسانی، اقدامات تروریستی انجام دهد.

کلاه سفیدها یک گروه به ظاهر امدادی است که از سال ۲۰۱۳ در سوریه نقش زیادی در حمایت از تروریست‌ها ایفا کرد. این گروه که توسط انگلیس و آمریکا حمایت مالی می‌شود، مدعی کمک به افراد غیر نظامی در سوریه است.

این گروه که خود را به‌عنوان «گروه مردمیِ داوطلب برای امدادرسانی» یا «سازمان دفاع مدنی» سوریه به آسیب‌دیدگان در این کشور معرفی می‌کند، مدعی است که علت اصلی تشکیل آن به نیاز فوری شهروندان سوری به کمک‌های انسانی در سایه تداوم درگیری‌های نظامی در سوریه است.

وی در ادامه اعلام کرد که در جریان عملیات تفتیش، بیش از ۱۰۰ هزار فشنگ ۲۳ و ۱۴.۵ میلیمتری و مهمات دیگری کشف شده که در زیر زمین مخفی شده بود.

این مهمات در زیر زمین به نحوی پنهان شده بود که تحت تأثیر عوامل جوی غیر قابل استفاده نشود؛ مسئله‌ای که بیانگر حضور کارشناسان و متخصصان در میان تروریستهاست.

به گفته این منبع سوری، عملیات پاکسازی روستاها و شهرکهای جنوبی این کشور برای تأمین امنیت کامل این مناطق همچنان ادامه دارد تا ساکنان بتوانند به منازل خود بازگردند.

نیروهای سوری همچنین دوشنبه هفته گذشته در غوطه شرقی، و ریفهای «درعا، قنیطره و حمص» مقادیر زیادی موشک وش پرتاب و مهمات دیگر کشف و ضبط کردند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.